معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت کودکان و نوجوانان است و سنگ‌ بنای بیشتر بیماری‌های مزمن و بیماری های دوران میانسالی و سالمندی نیز در همین دوران نهاده می‌شود، ارتقای سلامت دانش‌آموزان را گامی بزرگ در راستای سلامت جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «عباس رضاییان زاده» ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان و معلمان گرانقدر، گفت: بی تردید، سلامت جامعه در گرو سلامت کودکان و نوجوانان است و پایه و اساس بیشتر بیماری‌ها در همین دوران نهاده می‌شود.

او ادامه داد: حوزه معاونت بهداشت دانشگاه برای پیشبرد اهداف سلامت محور خود با بررسی نیازهای بهداشتی دانش‌آموزان در مدارس و تعیین چالش‌های این حوزه، برنامه هایی به ‌منظور ارتقای سلامت دانش‌آموزان اجرا می کند.

دکتر رضاییان زاده با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای سلامت دانش‌آموزان فرصتی است تا اهداف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان محقق شود، افزود: ارکان سلامت جامعه به سلامت دانش‌آموزان وابسته و ارتقای سلامت دانش‌آموزان یک سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

او رویکرد نظام سلامت را پیشگیری محور معرفغی کرد و بیان داشت: آموزش بهداشت، غربالگری سلامت دانش آموزان، سلامت دهان و دندان، تغذیه و سبک زندگی سالم، واکسیناسیون گروه هدف، بهداشت محیط در مدارس، پیشگیری از بیماری های شایع در سنین مدرسه و پیشگیری ازحوادث، از جمله برنامه های معاونت بهداشت است که با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش گفت: با انعقاد این تفاهم نامه، برای توسعه سلامت مدارس، هم ‌افزایی ایجاد شد و امکانات نظام سلامت برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان نیز در خدمت آموزش‌ و ‌پرورش قرار گرفت