رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ۹۰ درصد تولیدکنندگان صنعت روی در زنجان مستقر هستند و این صنعت به صنعتی سرآمد در کشور مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
صمد یوسفی‌اصل در جلسه بررسی فرصت‌های تجاری کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش با حضور سفرای این کشورها و جمعی از فعالان اقتصادی استان، با اشاره به این که یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان زنجان در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: زنجان در چهار زمینه برق، نساجی، مس و روی در سطح کشور قطب محسوب می‌شود.

وی، شرکت‌های ایران ترانسفو و پارس سوئیچ را صنایع فعال در حوزه برق اعلام و تاکید کرد: این واحدها، نقش قابل توجهی در قطب شدن زنجان در حوزه برق داشته و این صنعت را دارای قابلیت و شناخته شده کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان،همچنین به واحدهای بزرگ نساجی در زنجان‌اشاره کرد و افزود؛ این استان در این صنعت نیز در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و از مهمترین زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان محسوب می‌شود.

یوسفی‌ اصل با تاکید بر اینکه زنجان از قدیم‌الایام در صنعت مس فعال بوده و در این زمینه نیز از بنگاه‌های اقتصادی خوبی برخوردار است، ادامه داد: فلز مس از مهمترین عناصری است که در زنجان یافت و در صنایع مختلف به‌کار برده می‌شود و صنایع دستی این فلز گرانبها نیز از بازار مطلوبی برخوردار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد؛ صنعت روی با توجه به اینکه ۹۰ درصد تولیدکنندگان این فلز در زنجان مستقر هستند به این صنعت به صنعتی سرآمد مبدل شده است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه بخش مهمی از محصول زیتون کشور در استان و در شهرستان طارم تولید می‌شود، تصریح کرد: قیدار و ماه‌نشان هم در تولید گندم، حبوبات و ماهی قزل‌آلا توانمندی‌هایی دارند.

یوسفی اصل با بیان اینکه زنجان در حوزه صنایع‌دستی زنجان از جمله در صنعت چاقو، صنعتگران توانمندی دارد، ادامه داد: از طرف دیگر صنعت ملیله‌سازی با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و تولیدات مطلوب و جذاب، زنجان را تبدیل به شهر جهانی ملیله کرده است.

گفتنی است: جلسه بررسی فرصت‌های تجاری کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش با حضور منجورول کریم خان چودری سفیر جمهوری بنگلادش، دمیتری کالتسوف سفیر بلاروس و خیری عمر سفیر مالزی و جمعی از فعالان اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

اتاق بازرگانی زنجان با در نظر گرفتن پتانسیل‌های ذاتی استان و همچنین بررسی زمینه‌های مختلف اقتصادی، مساعی خود را در راستای توسعه مراودات تجاری با کشورهای مختلف و تدوین راهکارهای اصولی با تکیه بر خرد جمعی و دستیابی به الگوی‌های همکاری واقعی و تعاملات سازنده با سایر کشورها متمرکز کرده است، بنابراین با دعوت از سفرا و رایزنان اقتصادی و برگزاری جلسات و همایش‌های تخصصی برای فعالان اقتصادی استان شرایط را جهت تحقق این مهم فراهم می‌آورد که این‌بار نیز با پذیرش سفرای دو کشور آسیایی و یک کشور اروپایی، فرصت‌های تجاری بلاروس، مالزی و بنگلادش و زمینه‌های تجارت فی‌مابین زنجان و کشورهای مذکور را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

انتهای پیام/