چهارمین دوره جشنواره موسیقی نواحی استان کرمان با طنین آواها و نواهای محلی به میزبانی شهرستان بافت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا شامگاه چهارمین دوره جشنواره موسیقی نواحی استان با حضور جمعی از مسئولین محلی شهرستان بافت، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مدیر شرکت فولاد احیاء استیل بافت، شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره که ویژه ساز "نی مَشکی " یا " نی انبان " است، شش گروه هنری از شهرستان های بافت، سیرجان، جیرفت ، کرمان، بم و ارزوئیه حضور داشتند.

در این جشنواره گروه شوباد کرمان به سرپرستی و نوازندگی رسول نصیری، گروه موسیقی نخل از شهرستان ارزوئیه به سرپرستی و خوانندگی فرخ میرزاده، گروه صداقت بافت به سرپرستی و نوازندگی امید علی نظر پور، گروه لیکوبه سرپرستی و نوازندگی علیرضا یونس زاده از جیرفت، گروه سرنای بم به سرپرستی و خوانندگی سهراب عزیز آبادی و گروه آوای کوهستان مرغک بم به سرپرستی و نوازندگی فرزاد شرفایی به اجرا پرداختند.

پایان بخش برنامه های اولین شب از چهارمین جشنواره موسیقی نواحی استان کرمان ، اجرای گروه امیر آباد شول سیرجان به سرپرستی و خوانندگی رضا نارویی بود .

مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره موسیقی نواحی استان نیز عصر روز پنج شنبه ۲۹ شهریور در شهرستان بافت برگزار شد .

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این آئین گفت: موسیقی نواحی بخشی از هویت ایرانی هاست که ریشه در آداب و رسوم دارد.

وی افزود : برماست که این موسیقی را در حافظه شنیداری حفظ کنیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ضمن تشکر از استقبال خوب مردم از چهارمین دوره جشنواره موسیقی نواحی استان ادامه داد: چندین سال است که این جشنواره به میزبانی شهرستان بافت برگزار می شود و امیدواریم که این امید و نشاط، به عنوان عناصر مهم در توسعه، همیشه پایدار باشد .

روحی همچنین در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره موسیقی نواحی از فرماندار، شهردار، شرکت احیااستیل فولاد بافت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.