با حکم رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام فاطمی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت (طبنا)حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی «حجت‌الاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی» را به عنوان امام جمعه شهرکرد و نماینده خود در استان چهارمحال و بختیاری منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجةالاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی دامت افاضاتُه

اکنون که جناب آقای نکونام امام جمعه‌ی محترم و خدوم شهرکرد کناره‌گیری کرده‌اند جناب‌عالی را که بحمدالله از سوابق نیک علمی و عملی برخوردار می‌باشید به امامت شهرکرد و نمایندگی خود در استان چهارمحال و بختیاری منصوب می‌کنم.

استان چهارمحال و بختیاری در دوران‌های حساس و تاریخ‌ساز کشورمان نقش آفرین و در شمار فعالترین‌ها بوده است. نمونه‌ی بارز آن، دوران دفاع مقدس است که ایمان و غیرت و صمیمیت مردم و بخصوص جوانان این خطه در آن، فراموش نشدنی است. اکنون نیز جنابعالی را به همدلی و هم اندیشی با جوانان برومند آن استان و تقویت بنیه دینی و جهت‌گیری انقلابی آنان توصیه می‌کنم و نیک روزی همه مردم عزیز آن سامان و مزید توفیق شما در خدمت به آنان را از خداوند مسئلت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای

۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی در ۷ فروردین ماه ۱۳۴۱ در شهرکرد و در دامان خانواده‌ای متدین از سادات منطقه به دنیا آمد.

تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در شهرکرد گذرانید. سال ۶۰ برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه شیراز هجرت کرد و برهه‌ای از مجلس اخلاق شهید محراب آیت‌الله دستغیب بهره‌مند شد.

در سال ۶۲ برای ادامه تحصیل به قم مشرف شد و ادامه دروس سطح و خارج را از محضر حضرات آقایان: وجدانی فخر، اشتهاردی، موسوی تهرانی، پایانی، وحید خراسانی و شیخ‌جواد تبریزی فراگرفت.

در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه شتافت و به انجام تبلیغ در بین رزمندگان اسلام پرداخت.

وی پس از ۱۵ سال تحصیل در سال ۱۳۷۷ به شهرکرد بازگشت و به تبلیغ و امامت جماعت و تدریس اهتمام ورزید.

تدریس دروس مختلف حوزه علمیه از مقدمات تا سطوح عالی به مدت ۲۳ سال و ۱۵ سال مدیریت حوزه علمیه شهرکرد از جمله سوابق علمی و اجرایی وی می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی مدت ۲۰ سال است که امامت جمعه شهرکرد را برعهده دارد و جلسات درس و بحث و تبلیغ وی مورد توجه عموم مردم و جوانان است.

وی پس از ۱۳ سال تلاش و مجاهدت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در منصب خطیر نمایندگی ولی فقیه در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد منصوب گردید.