سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: به همت مهندسان قطار شهری شیراز، تاکنون ۵۲ قطعه بومی‌سازی و از واردات آن بی نیاز شده ایم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، علی کلانتری گفت: ۵۲ قطعه بومی‌سازی شده و بکارگیری قطعات ساخت داخل تاکنون بیش از ۶ میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشته است.


سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز افزود: با این اقدام نیاز به تأمین قطعات از کشورهایی مثل آلمان، هلند، فرانسه، سوئد و ایتالیا برطرف شد.


کلانتری بیان کرد: برخی از این قطعات مانند قطعه روانکار (ضد سایش چرخ قطار) و قطعه کوپلر (متصل‌کننده‌های وسایل نقلیه ریلی)، سیستم سیگنالینگ، سیستم برق بالاسری، لنت‌های ترمز قطار و همچنین شیشه‌های دور و جلوی قطار و قطعه گریس پمپ اتوماتیک در حال استفاده در مترو شیراز است که در جای خود مهم و حیاتی هستند.


او با بیان اینکه این محصولات علاوه بر اشتغال‌زایی نخبگان کشور به‌خصوص نخبگان شیرازی، جلوگیری از خروج ارز از کشور را نیز به دنبال داشته است، گفت: برخی از این محصولات که به‌عنوان محصولات ستاره‌دار معرفی‌شده است برای نخستین بار توسط سازمان حمل و نقل ریلی پیشنهاد شده است.