معاون سازمان حج و زیارت گفت: تا ۲ روز قبل، بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر برای عمره ثبت‌نام کرده‌اند و ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در کاروان‌ها قرار گرفتند.

به گزارش گروه فرهنگ‌وهنر خبرگزاری سلامت(طبنا)غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج اظهار کرد: تا ۲ روز قبل، بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر برای عمره ثبت‌نام کرده‌اند و ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در کاروان‌ها قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در بسته اول سفر عمره، اعزام ۹۰ هزار عمره‌گزار پیش‌بینی شده است، افزود: زائران از ۱۶ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده اعزام خواهند شد و به تناسب تقاضای بیشتر تلاش خواهد شد که ظرفیت هواپیمایی افزایش یابد و به درخواست متقاضیان پاسخ مثبت داده شود.

در ادامه نشست این شورا، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هم استقبال از ثبت‌نام را خوب توصیف کرد و از دریافت ویزای زائران پروازهای نخست عمره خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مورد نظر برای تأمین نیازهای اولیه عمره‌گزاران به عربستان اعزام شده‌اند، افزود: درباره اختصاص ارز به زائران پیگیری از بانک مرکزی در حال انجام است و در صورت تأیید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم توجه به ارائه بسته‌های متنوع در سفرهای زیارتی تاکید کرد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست که برنامه سفر زمینی به عتبات عالیات و سرزمین وحی را در دستور کار قرار داده و پیگیری‌ها برای کسب آمادگی و مجوزهای لازم را انجام دهند.

وی افزود: این‌گونه سفرهای مشترک در مرحله نخست می‌تواند برای زائران استان‌های مرزی همجوار با عراق برنامه‌ریزی شود و سپس به استان‌های دیگر تعمیم یابد.

نواب اظهار کرد: سازمان حج و زیارت که مسئولیت برگزاری سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سرزمین وحی را به‌عهده دارد همواره رضایتمندی بیشتر زائران را در برنامه کاری خود در اولویت قرار داده است و در همین راستا نیز با آغاز سفرهای عمره از زائران در مورد نحوه ارائه خدمات در بخش‌های مختلف نظرسنجی شود و در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه نیز در این نشست اظهار کرد: در حوزه ارائه خدمات و اعزام خادمان فرهنگی آمادگی کامل برای برگزاری عمره وجود دارد و بسته‌های فرهنگی برای عمره‌گزاران تعریف و آماده شده است که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

حمید رضا محمدی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از وضعیت اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات عراق به کاهش بیش از ۱۰۰ درصد آمار فوتی‌های اربعین امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد.