با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان؛ اولین خانه کوچک بیماران اعصاب و روان جنوب کرمان در شهرستان جیرفت افتتاح وآغاز به کار کرد .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم که با حضور علی شفیعی معاون امور اجتماعی و رضا شجاع حیدری رییس حراست اداره کل، محمد رضا زاده قائم مقام مدیر کل بهزیستی در جنوب استان، خداداد سالاری زاده رییس بهزیستی جیرفت، جمعی از کارشناسان تخصصی ستاد و بهزیستی جیرفت وهمچنین مسئولین محلی برگزار شد، در سخنان کوتاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و تبریک هفته دولت عنوان داشت: راه اندازی خانه های کوچک در راستای ارتقا و تجهیز مناطق جنوبی استان به زیرساخت های اجتماعی مورد نیاز صورت می پذیرد.

وی افزود: در کنار توجه ویژه مجموعه بهزیستی به استفاده از آخرین شیوه های توانمند سازی تلاش شده است؛ تا با غربال مددجویان مقیم مراکز تحت حمایت از مراکز تجمعی به سمت و سوی مراکز کوچکتر با هدف کمک به استقلال، رشد وتوسعه توانمندی ها و بازپیوند مددجویان، خانواده وجامعه پیش برویم؛ که راه اندازی این مراکز نیز در راستای همین هدف دنبال می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: توسعه زیرساخت های اجتماعی منطقه جنوب و تکمیل ابزارهای مداخله ای و حمایتی فردی و اجتماعی نیز از دیگر اهداف این اقدامات است؛ تا علاوه بر ایجاد زمینه خدمت موثر و ماندگار به جامعه هدف در صورت صلاحدید مسئولین کشوری و حرکت این مناطق به سمت ارتقا به سطح استان و پس آن کمبودهای کمتری در این زمینه وجود داشته باشد.

خداداد سالاری زاده رییس بهزیستی جیرفت نیز در سخنان کوتاهی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهیدان رجایی و باهنر در توضیحات کوتاهی عنوان داشت: از آنجا که ایجاد محیطی امن ومناسب برای مددجویانی که از سطح توانمندی بیشتری برخوردار هستند زمینه ساز حرکت پر شتاب تر و موثر آنان به سمت استقلال پایدار و رشد توانمندی های آنان خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: راه اندازی و تجهیز این مجموعه پیگیری شد؛ که بحمدالله با همکاری ارزنده بخش خصوصی و همراهی قابل تقدیر خیرین امروز شاهد آغاز به کار این مرکز هستیم و امیدواریم با گسترش اینگونه از مراکز و خدمات آنها بستر توانمندسازی مددجویان بیشتر از قبل در منطقه جنوب استان کرمان فراهم شود.