به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، احمد تابنده، رئیس هیئت مدیره شرکت دانشبنیان پیمایش برخط همراه درباره محصولات این شرکت و کاربرد آنها اظهار کرد: در مجموعه پیمایش بر خط همراه، پلتفرمی برای توسعه، ترویج و سادهسازی سفرهای اشتراکی ساختهایم؛ در این سیستم سرویس سازمانی، سرویس اشتراکی و موضوع همپیمایی را راهاندازی کردهایم و افرادی که میخواهند با یک خودرو مسیر مشترکی را پیمایش کنند از این ابزار استفاده میکنند.
وی افزود: اصلیترین سرویسی که مجموعه پیمایش بر خط ارائه میدهد، سرویس اشتراکی است؛ در سرویس اشتراکی سعی میکنیم افرادی که هممسیر هستند را شناسایی کنیم و با توسعه برخی ابزارها، افراد هممسیر را از طریق آنها شناسایی و سپس با اطلاعرسانی به آنان، سرویس مشترک را راهاندازی میکنیم؛ افراد نیز در اپلیکیشن به صورت هفتگی و ماهانه رزرو و مسیر را تردد میکنند.
رئیس هیئت مدیره شرکت دانشبنیان پیمایش برخط همراه خاطرنشان کرد: در سرویسهای اشتراکی مدل کسب و کار B2C است یعنی ناوگانی که خدمات حملونقل ارائه میدهد به صورت تخصصی حملونقل ون یا مینیبوس و سواری است، اما در حوزه همپیمایی مدل C2C است، یعنی افرادی که مسیر مشخصی را پیمایش میکنند، اگر فضای خالی و جا داشته باشند، میتوانند دیگران را نیز در آن مسیر با خود همراه کنند.
تابنده در خصوص بزرگترین یا مهمترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: مهمترین دستاورد مجموعه این است که بعد از چند سال فعالیت، خدمتی که به عنوان فرضی مفید و کاربردی بود مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفت و افراد بسیاری جذب و همراه سامانه ما شدند.
وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم حدود ۶۶ نفر مشغول به کار هستند.
تابنده درباره کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزود: در دو سال گذشته به زائرین ایام اربعین خدمات رسانی کردهایم؛ سال اول فقط همپیمایی بود، اما سال دوم (۱۴۰۲) علاوه بر همپیمایی که افراد به صورت رایگان دیگران را در مسیر میبرند و میآورند، سرویس اشتراکی را نیز راهاندازی کردیم، به دلیل آنکه امکان رزرو و فروش و کنسلی در مسیر وجود دارد، رزرو، برنامهریزی و خدمات حملونقل تهران به مهران و برعکس را از طریق ونهای تحت مالکیت شهرداری تهران فعال کردهایم.
وی در خصوص کاربرد محصولات خود در مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: در ارتباط بین روستاها و شهرها چالش رفتوآمد جدی است. با توجه به اینکه مدل خدمات ما نسبت به روشهای سنتی بهینهتر است، استفاده از آن بسیار کاربردی است؛ در گذشته یک مینیبوس مربوط به یک روستا بود، اما در حال حاضر با افزایش قیمتها و کاهش توان پرداخت این روش منطقی نیست. در سرویس ما مشخص است که یک مینیبوس چه زمانی حرکت میکند؛ در نتیجه برای دسترسی روستاها به شهر روش ما بسیار کاربردی است، اما نیاز به حمایت و سرمایهگذاری داریم