آیین پایانی بیست‌ و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ آیین پایانی بیست‌ و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور حدود ۵۰۰ پیرغلام داخلی و خارجی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این آیین اظهار کرد: تکریم و تجلیل از پیرغلامان حسینی بر همه لازم و ضروری است.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین «حسن علیدادی‌ سلیمانی» خطاب به پیرغلامان حسینی بیان داشت: شما در نگاه دینی ما بنیانگذار سنت حسنه هستید و هر کسی سنت حسنه‌ ای را بنا بگذارد، تجلیل از او بر هر انسان معتقد به ارزش‌ ها لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: هر فردی که شما، پیرغلامان را دوست داشته باشد، از بابی دوست دارد که امام حسین (ع) را دوست دارد و شما در مکتب و خیمه سیدالشهداء خدمت کرده‌اید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان ساخت: پیرغلامان و خادمان حسینی پرچم‌ دار و مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

استاندار کرمان نیز در آیین پایانی بیست‌ و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ثارالله اظهار کرد: برنامه‌ های مفصلی در اجلاس پیرغلامان از جمله بزم‌ خوانی در بیت‌ الزهرا(س)، گلزار شهدا، ویژه‌ برنامه شعر آیینی و شرکت پیرغلامان در روضه‌ های خانگی کرمان و تجلیل از خانواده معظم شهدا اجرا شد.

«محمد مهدی فداکار» بیان داشت: مدح اهل بیت(ع) نعمتی است؛ که خدا به شما پیرغلامان حسینی عطا داشته و فعالیت‌ های شما از عمق جان است و دل‌ ها را متحول می‌کنید.

وی تصریح کرد: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت بی‌ بدیلی‌ است؛ که فرهنگ عاشورایی و حسینی از نسلی به نسل‌ های دیگر منتقل شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: برگزاری اجلاس پیرغلامان حرکت ارزشمندی است و در این آیین از پیرغلامان حسینی تجلیل می‌ شود و جوانان از اخلاق، رفتار، کردار و منش پیرغلامان درس می‌ گیرند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز که حامل پیام رئیس سازمان صدا و سیما بود، متن بیانیه پیمان جبلی به بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی را قرائت کرد.

احمد علیرمضانی متن پیام را بدین شرح قرائت کرد، که در آن گفته شده بود: کرمان هر سال میزبان هزاران دلداده حسینی از شبه قاره هند است که با پای پیاده راهی اربعین می‌ شوند. پس برگزاری این اجلاس در استان کرمان طبیعی و منطقی است و این استان ولایی و حسینی همواره محملی برای رشد خادمان اهل بیت قلمداد می‌ شود و نفس کشیدن در این شهر را باید قدر دانست.

شایان ذکر است؛ بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی از نهم تا یازدهم مرداد سال جاری با شعار «کرمان حسین‌ آباد ایران» و با حضور ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی از سراسر ایران و کشورهای ترکیه، آلمان، کلمبیا، نیجریه، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، لبنان، یمن، آمریکای جنوبی و آفریقا برگزار شد.

در انتهای این مراسم، پرچم مطهر حرم حسینی به رسم هر ساله به استان خراسان رضوی میزبان بعدی اجلاسیه در سال آینده تحویل داده شد.