در حاشیه دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حجت‌ الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و متولی موقوفه «آخوند ملا علی ذاکر» واقع در محدوده بخش گلباف، سند مالکیت حدنگار این موقوفه به حجت‌ الاسلام علیدادی سلیمانی تحویل گردید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با حسن بابایی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: یکی از مشکلات جدی مردم در حوزه ثبت اسناد، عدم حدنگاری است؛ زیرا اسناد مالکیت قدیمی، توصیفی است و امروزه مشخص کردن ابعاد این اراضی دشوار است و در این زمینه به شدت دچار مشکل هستیم.

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار از حمایت‌های ایشان از دستگاه قضایی استان قدردانی و بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان کرمان را مدیری جهادی، پیشکسوت، شجاع، انقلابی و الگو در کشور می شناسیم.

بابابی اظهار داشت: برخی مشکلات موجود در راستای تثبیت مالکیت اراضی در کشور نیز شناسایی شده و در دیدار با مدیران ارشد مربوطه تلاش می شود که این مشکلات برطرف گردد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در خاتمه با اشاره به این مطلب که در دوران مدیریت کنونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحولی در صدور اسناد مالکیت در کشور صورت گرفته، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی و حدود ۵۵ درصد اراضی کشاورزی در استان کرمان حدنگاری و اسناد مالکیت آنها در اختیار مردم قرار گرفته است.

شایان ذکر است؛ در حاشیه دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان و متولی موقوفه «آخوند ملا علی ذاکر» واقع در محدوده بخش گلباف، سند مالکیت حدنگار این موقوفه به حجت‌ الاسلام علیدادی سلیمانی تحویل گردید.