سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد، از ارائه خدمت به ۶۵۵ مادر باردار از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «علی علی پور» با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مادران باردار در این شهرستان از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون، گفت: با هدف پایش و مراقبت از مادران باردار در چهار ماه نخست سال جاری به ۶۵۵ مادر باردار از سوی کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ‌های پزشک خانواده، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

او افزود: این مراقبت‌ های بارداری از هفته ششم بارداری آغاز و تا پایان دوره بارداری انجام می‌ شود و علاوه بر ارزیابی سلامت مادر، سلامت جنین نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مادران بارداری که نیازمند مراقبت ‌های ویژه هستند، شناسایی و در صورت نیاز به مراکز درمانی و متخصصان ارجاع می ‌شوند.

کارشناس مسوول سلامت خانواده، جمعیت و مدارس شبکه بهداشت و درمان لامرد نیز در این زمینه گفت: در چهار ماه نخست سال جاری، دو هزار و ۳۲ نفر از مادران باردار و دارای نوزاد تازه متولد شده، به مراکز و خانه های بهداشت مراجعه کرده اند که از سوی بهورزان و مراقبان سلامت برای آنان هفت هزار و ۶۳۱ خدمت بهداشتی و درمانی ثبت شده است.

«فاطمه شریفی» افزود: در این مدت، ۳۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال نیز برای انجام آزمایشات و خدمات بهداشتی از سوی نیک اندیشان حوزه سلامت به مادران باردار بی بضاعت در شهرستان لامرد، پرداخت شده است