معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: برنامه محدودیت برق برای اداره‌های دولتی پرمصرف از خردادماه امسال در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

علیرضا اسکندری گفت: با ابلاغ مصوبه هیات وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف، برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی سطح استان مورد سنجش قرار گرفت که با پایش دقیق و رصد لحظه‌ای از طریق کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرف در استان در سقف قدرت مجاز محدود شدند.
وی با بیان اینکه از طریق نصب لوازم اندازه‌گیری هوشمند امکان پایش لحظه‌ای و از راه دور مصرف همه مشترکان اداری در سامانه هوشمند شرکت توزیع نیروی برق فارس فراهم شده، افزود: پایش‌های میدانی هم توسط کارشناسان مدیریت مصرف از ادارات به صورت مستمر و جدی درحال انجام است که در صورت عدم توجه به سقف تعیین شده و کاهش مصرف، پس از تذکر و اطلاع قبلی، برق آن اداره پرمصرف قطع خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآور شد: در روزهای اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال، ادارات و دستگاه‌های اجرایی مکلف شده اند مصرف برق خود را در ساعات اداری به میزان ۳۰درصد نسبت به مقدار پایه سال ۱۴۰۰کاهش داده و همچنین در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل نیز مصرف برق اداره‌ها باید ۶۰ درصد نسبت به ساعات اداری سال جاری کاهش داشته باشد.

اسکندری اضافه کرد: در ایام گرم سال و فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری و تعامل تمامی مشترکان، از جمله مشترکان اداری برای کاهش مصرف برق هستیم.

به گفته او مجموعه فعالیت‌هایی انجام شده در بخش اداری در سال گذشته، حدود ۶ مگاوات صرفه جویی و پرداخت حدود ۴۵۰ میلیون ریال پاداش به ۹۹ اداره همکار در طرح کاهش پیک بار را به دنبال داشت که امیدواریم در سال جاری نیز این مشارکت و تعامل به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به "پویش با انرژی"نیز اشاره کرد و گفت:"پویش با انرژی"، پویشی همگانی به منظور اصلاح رفتار مصرف برق است که از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی هدف نهایی این پویش را کاهش حداقل ۱۵ درصدی مصرف برق در طول فصل گرم سال جاری عنوان کرد و افزود: مشترکان می‌توانند با فعالیت مستمر و کاهش بیش از ۱۵درصد، به اهدف طلایی پویش برسند و شانس برنده شدن در جوایز را افزایش دهند.

اسکندری یادآورشد: به مشارکت‌کنندگان در این پویش، به قید قرعه جوایز ارزشمندی از جمله ۳۰۰ خودرو و هزاران کمک هزینه خرید لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی به قید قرعه اهدا و همچنین تخفیف در قبوض برق افراد دارای صرفه جویی به صورت قطعی تا سقف رایگان شدن قبض اعمال می‌شود

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، سهمیه قطعی خودروهای شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تا پایان تابستان سال جاری را ۳ دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: طی سه مرحله قرعه‌کشی باقی مانده در آخر تیر ماه یک دستگاه، قرعه‌کشی آخر مرداد ماه یک دستگاه و قرعه‌کشی آخر شهریور ماه یک دستگاه خودرو تعیین شده است.

وی یادآورشد: در صورت تحقق صرفه‌جویی بیشتر در مقایسه با سایر استان‌های کشور، سهم مشترکان خانگی شهرستان‌های فارس، در هر ماه از جایزه بزرگ (خودرو) افزایش خواهد داشت. معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس، روش‌های دریافت اپلیکیشن"با انرژی" را مراجعه به سایت https://ba-energy.ir/ و یا شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۲۱* معرفی کرد و یادآور شد: بعد از نصب اپلیکیشن " با انرژی" راهکارهای مصرف بهینه برق و وسائل پرمصرف برقی به مشترکان معرفی خواهد شد.