مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز بر نقش تأثیرگذار مدرسه عالی حکمرانی در تربیت کارگزاران برای جامعه اسلامی و تمدن‌سازی، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سید عبدالصمد موسوی که در دوره آموزشی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی سخن می‌گفت با اشاره به واقعه غدیر و عید قربان، امامت که ادامه رسالت است را دارای ویژگی‌های خاصی دانست که از زمان حضرت ابراهیم آغاز و تا زمان پیامبر صلی‌الله ادامه یافت.

به گفته‌ی موسوی، پیامبر بسیاری از دستورات اسلامی را به زیبایی ترسیم کرد؛ علی علیه‌السلام را از کودکی در محضر خود تربیت و انسان دینی را برای یک غایت بزرگ آماده ساخت، کاری که شاید از همین مدرسه عالی حکمرانی و از خودمان انتظار داریم چون وظیفه هر مدیر در جامعه، تربیت نیروی کارآمد است چون بعد از ما باید کسانی قوی‌تر بیایند وسکان را به دست بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به پیام‌های واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: غدیر پیام‌های زیادی دارد. وحدت و تربیت انسان دینی برای تأسیس و ساخت تمدن و جامعه دینی مهم‌ترین آنهاست که لازم است این پیام را به دانش‌آموزان منتقل کنیم. غدیر منشور زندگی است و تمام اتفاقات که در آن افتاده در زندگی ما اثرگذار است؛ دانشگاه بزرگ عملی است که پیش روی ما قرار دارد.

این دوره آموزشی با سخنان سبحانی استاد دانشگاه و سردار رضی حدائق رییس مدرسه عالی حکمرانی استان فارس در رابطه با امامت، رهبری و الگوی برتر مدیریت اسلامی با هدف تربیت مدیران کارآمد ادامه یافت.