رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، گفت: قسمتی از اموال تملیکی که به عنوان کالای رسوبی هستند و در اختیار این سازمان قرار می‌ گیرند، باید زودتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی جهت شرکت در همایش معدن و قضا وارد شهرستان سیرجان شد و در اولین بازدید به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان رفت.‌

وی در بازدید از انبار گمرک سیرجان؛ در مجموع، نظم و انضباط کاری در انبارهایی که متعلق به گمرک و سازمان اموال تملیکی است، را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: البته یکی ۲ مشکل وجود داشت؛ که به مسئولان مربوطه تذکر داده شد.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان، اظهار داشت: باید تمام کالاهایی که به عنوان متروکه در اختیار سازمان تملیکی قرار می گیرند از همه انبارها جمع آوری و به شکل متمرکز در یک انبار قرار گیرد تا امکان نظارت و پیگیری کالاها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: در اسرع وقت این کالاها تعیین تکلیف شود؛ همچنین در مراجع قضایی یا سازمان تعزیرات حکومتی و آن سازمان هایی که نظارت بر این انبارها دارند، بهتر می توانند این نظارت ها را انجام دهند.

وی ابراز داشت: کالای متروکه ای که مدت زمان زیادی از آن گذشته باشد در این گمرک مشاهده نکردیم و کارها به روال عادی در حال پیگیری است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، بیان کرد: در همین صنایع تولیدی و ۲ واحدی که بنده بازدید کردم و در بحث تولید لوازم خانگی فعالیت داشتند، حدود ۲۰ درصد نیاز کشور را در بحث یخچال و یخچال فریزر و تلویزیون تامین می‌کند و این‌ ها ظرفیت‌ های بسیار خوبی است؛ که در دیار کریمان وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و چند واحد تولیدی، خاطرنشان ساخت: به همت مهندسان و کارگران ایرانی چرخ تولید فعال است و در این زمینه عدلیه تمام قد از تولید حمایت می کند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: سیاست قوه قضائیه بر این است اجازه ندهیم؛ هیچ واحد تولیدی در کشور بدلیل مشکلات حقوقی و قضایی تعطیل گردد.

شایان ذکر است؛ صبح امروز نهم خرداد ماه، بازدید مقامات ارشد قضایی استان از گمرک و واحدهای تولیدی سیرجان در راستای اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی و رفع موانع و مشکلات تولید صورت پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در اولین روز از سفر به شهرستان سیرجان به همراه دادستان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و رییس حفاظت اطلاعات دادگستری استان از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از جمله:

۱⃣ _گمرک(منطقه ویژه اقتصادی)شهرستان

۲⃣_ انبار های اموال تملیکی

۳⃣_ خط تولید کارخانه ساخت لوازم خانگی(تلویزیون LED و یخچال فریزر)،

به مدت ۳ ساعت بازدید به عمل آورند.

در این بازدید تعدادی از تولیدکنندگان به بیان مشکلات حقوقی و قضایی خود پرداختند.

همچنین؛ قاسم میرزاده مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، توضیحاتی در مورد فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این منطقه ارائه کرد.

وی مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بصورت مستقیم با مسئولان قضایی استان مطرح کرد و رئیس کل دادگستری قول پیگیری آنها را داد.