به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
محسن عسگری در حاشیه میز ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی که در سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اظهار کرد: در خصوص بحث مطالبات مردمی درخواستها دو نوع هستند که در میز ارتباطات مردمی مدیریت میشود به طوری که دو نوع پاسخ اقدامی و اقناعی به درخواستها و مطالبات مردمی داده میشود.
وی افزود: در برخی مطالبات مردمی تا جایی که ضوابط و مقررات اجازه دهد از حداکثر ظرفیت قوانین و مقررات جهت تسهیلگری و حل مشکلات بهرهبرداران استفاده و در راستای پاسخدهی اقدام میشود.
نماینده تامالاختیار و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بخش اقنائی پاسخدهی به مطالبات مردمی، گفت: با توجه به مقررات و دستورالعملها در بخش پاسخدهی اغنائی، اقدامی انجام نمیشود اما وظیفه داریم مخاطب، بهرهبردار را با دلایل و شرایط موجود مجاب و اقنا کنیم مبنی بر اینکه که امکان انجام درخواست شما فعلا در شرایط حاضر میسر نیست اما این موضوع مورد بررسی قرار میگیرد.
عسگری تاکید کرد: نوع رویکردی که در میز ارتباطات مردمی وجود دارد این است که مجموعه مراجعان که درخواست رسیدگی به مطالبات دارند با حداکثر ظرفیت اقدامی، پاسخ دریافت کنند و در این راستا با توجه به روابط بخشی و بین بخشی که بین ارگانها وجود دارد از حداکثر ظرفیت استفاده میشود.
وی گفت: ۹۷ درصد درخواستها و مطالبات که در میز ارتباطات مردمی در اختیار نمایندگان تامالاختیار دستگاههای اجرایی در سفرهای استانی رئیس جمهور قرار میگیرد به لحاظ اقدامی و اقنائی مورد رسیدگی قرار میگیرند.
این مسئول تصریح کرد: ۳ درصد درخواستهایی که بدون پاسخ نیز میماند عموما درخواستهای غیر مرتبط هستند، با این حال رویکرد اقدامی است و به لطف خداوند در این زمینه نیز به نتایج مطلوبی رسیده است.
عسگری در پاسخ به این سوال که بیشترین درخواستها و مطالبات مردمی در سفرهای استانی در بخش کشاورزی وجود دارد، چیست؟ گفت: با توجه به سفرهای استانی رئیس جمهور که در سال جاری به استانهای مختلف سطح کشور انجام شده در حدود ۱۴ هزار درخواست توسط بهرهبرداران بخش کشاورزی و مخاطبین ارائه شده و بیشتر بحث تسهیلات مد نظر بوده است با این حال در این راستا مشکلاتی وجود دارد اما باید بهرهبرداران را کمک نماییم تا بتوانند تسهیلات سرمایه در گردش و یا تسهیلات بیمه و خرید و فروش ادوات را دریافت نمایند.
وی ادامه داد: بخش منابع طبیعی، امور اراضی و امور دام نیز دارای بیشترین فراوانی درخواست رسیدگی هستند که البته با توجه به شرایط هر استان این موضوع متفاوت است.
عسگری خاطرنشان کرد: از امروز پنجشنبه ۱۴ مهر ماه تا ساعت ۱۸ عصر روز شنبه ۱۶ دی ماه، ما در میز ارتباطات مردمی در خدمت بهرهبرداران بخش کشاورزی و عموم مردم استان زنجان خواهیم بود و امیدواریم در استان زنجان نیز مثمر ثمر واقع شویم.
انتهای پیام/