به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، محمدرضا مهدی زاده در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات اورژانس تهران با اشاره به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت رسانی این سازمان از عزم جدی برای پیگیری قانونی در جهت برخورد قضایی با متخلفان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از تماس های مخاطبان با شماره ۱۱۵ مربوط به مزاحمان تلفنی است، افزود: اشغال خطوط اضطراری اورژانس توسط این گونه تماس های غیرضروری باعث می شود که بیماران و مصدومانی که در شرایط مرگ و زندگی هستند از خدمات همکاران ما محروم شوند.
مهدی زاده ادامه داد: متاسفانه عدم برخورد جدی با مزاحمان موجب شده که گروهی از این افراد با تماس های مکرر، زندگی دیگر هموطنان را در معرض تهدید جدی قرار دهند.
مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مبنی بر قطع خطوط تلفن و حبس مزاحمان تلفنی از ۱۵ روز تا سه ماه، خاطر نشان کرد: این سازمان با توجه به رسالت خود در زمینه نجات جان انسان ها در پی برخورد جدی و قاطع قضایی با متخلفانی است که زندگی هموطنان را بازیچه شوخی های نامتعارف و زننده خود قرار می دهند.
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور از ضرورت برخورد جدی با مزاحمان تلفنی این سازمان خبر داد.