معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، از اخذ ۷۰۰ سند ثبتی املاک از اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد و گفت: اسناد دریافت‌ شده در حال انتقال به شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رامین امیرمداح، با اشاره به اینکه تا پیش از این، هیچ سند و سابقه‌ ای از این ۷۰۰ سند ثبتی نداشتیم، گفت: در این دوره، آسیب‌ شناسی املاک را در دستور کار گذاشتیم و مسئله اصلی در املاک، اخذ اسنادی بود که شهرداری در تعهدات سال‌ های گذشته خود داشته است.

وی ادامه داد: برای مثال، املاکی را به اشخاص واگذار کرده و بعد از چندین سال هنوز سندها را به‌ صورت رسمی به آن‌ ها انتقال نداده بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، تصریح کرد: همچنین در زمینه سرمایه‌ گذاری، در سال‌ های گذشته، شهرداری در طرح هایی با سرمایه‌ گذار وارد کار شده، که اسناد آن گرفته نشده و این مسئله، مشکلات متعددی برای کسانی که هزینه کردند و نتوانستند سند دریافت کنند، ایجاد کرده بود.

امیرمداح، بیان کرد: با رایزنی و تشکیل جلسات متعدد با اداره ثبت اسناد، برای سرعت‌ بخشی رسیدگی به سندهایی که متعلق به شهرداری است، مذاکره کردیم و اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی عنوان کرد: قرار است این جلسات دائمی باشد و پیگیر اخذ سایر اسناد نیز هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ سند از اسناد دریافتی، مربوط به پاساژ «ستاره» و بقیه مربوط به سایر نقاط شهر بوده است، خاطرنشان کرد: برخی از این اسناد مربوط به املاکی است، که برخی از شهروندان در مزایده شهرداری برنده شده‌ اند یا واگذاری لچکی بوده، که سندها را جهت انتقال به صاحبان آنها دریافت کردیم تا مشکلی متوجه شهرداری نباشد.

امیرمداح تاکید کرد: جهت اخذ اسناد املاک متعلق به شهرداری هم اقدام شده است، که امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد، دیگر اسناد مورد نیاز شهرداری، هرچه سریع‌ تر اخذ شود./ شهرداری کرمان