به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد کاظمی فرد در نشست با رئیس کل دادگستری و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان کرمان اظهار کرد: تلاش می شود که بخشی از کار قوه قضاییه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار شود و در سال ۹۷ و ۹۸ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دچار یک توقف شدند، که این امر موجب شد تا در ماموریت های این دفاتر بازنگری هایی صورت گیرد.
وی بر شکل دهی کارهای جدید در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاکید و اظهار کرد: باید از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای حل مشکلات قوه قضاییه و مردم استفاده شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: اقدامات حوزه فناوری اطلاعات قوه قضاییه بسیاری از مشکلات را برطرف و بخش بالایی از هزینه ها را کاهش داده است.
کاظمی فرد، بیان کرد: آیین نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با مفاهیم جدیدی بازتعریف شده و حرکت جدیدی برای این دفاتر آغاز شده است و در روزهای اخیر آزمون جذب این دفاتر نیز برگزار شده است.
وی تصریح کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به این منظور راه اندازی شده اند که دسترسی مردم به خدمات قضایی تسهیل شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه حدود یکهزار و ۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی با بالغ بر ۶ هزار کادر در کنار قوه قضاییه مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: کار دفاتر قضایی، کار حاکمیتی است و از این رو بر این دفاتر نظارت داریم.
کاظمی فرد، با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، گفت: جایگاه دفاتر الکترونیک قضایی خوب است و باید کارکردهای این دفاتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در سیاست جدید درباره دفاتر الکترونیک قضایی، تعداد دفاتر مورد توجه نیست و کیفیت خدمات مورد توجه است و دراین زمینه بازرسی های هوشمند مدنظر قرار دارد و در حال حاضر نیز نظرسنجی الکترونیک از مراجعان انجام می شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: خدمات جهادی دفاتر الکترونیک قضایی، افزایش خدمات سایر مراجع قضایی در دفاتر، خدمات مشاوره و خدمات سیار نیز درباره دفاتر الکترونیک قضایی در دست پیگیری است.
کاظمی فرد، با اشاره به این مطلب که بالاترین درصد استفاده از خودکاربری با ۳۰ درصد در حوزه گواهی عدم سوء پیشینه است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل برون سپاری خدمات دستگاه قضایی نیز تدوین شده است.