به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ حامد عباسی نامی افزود: آماده به کار شدن دو رام لوکوموتیو و دو رام قطار درون شهری مترو با ۷۰ درصد قطعات داخلی نشان از این دارد که خدمت به شهروندان در شهر زیرزمینی در جریان است و مترو هیچگاه در ایستگاه ناامیدی توقف نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه با ورود این قطارها به خطوط متروی تهران، ضریب ایمنی حرکت قطارها افزایش می یابد تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات قطارها به کار گرفته ایم و با آماده به کار شدن دو دستگاه لوکوموتیو در خط ۵ و دو رام قطار برای خطوط درون شهری، شاهد کاهش صف قطارهای مترو در تعمیرگاه ها هستیم.
نامی با اشاره به اینکه قطعات تولید داخل با کیفیت هستندبا استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰میلیون تومان صرفه جویی کنیم.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه مترو سیستمی است که برای جابجایی حجم انبوهی از مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و انجام تعمیرات و اورهال قطارها و تجهیزات آن ضروری است گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها یکی از مهمترین مطالبات مسافران است اما این کار در ابتدا به تعمیرات دوره ای و اساسی قطارها بستگی دارد. هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم عملیات تعمیر و نگهداری قطارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم، امکان کاهش سرفاصله قطارها در خطوط بیشتر فراهم می شود.
وی با بیان اینکه حتما باید قطارها اورهال شوند ادامه داد: اورهال قطارها با سرعت بیشتری نسبت به قبل آغاز شده؛ اما این کار نیازمند تامین قطعات است و برای تامین قطعات نیز باید تامین مالی صورت گیرد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: بر اساس بررسیهای صورت گرفته ۲۲۲ واگن مربوط به خط ۵ و ۴۶رام قطار برای خطوط درون شهری، به صورت فوری نیازمند اورهال اساسی هستند. امیدواریم دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع مالی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال این قطارها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه برای این ۴ قطار حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده در این قطارها خارجی بود و ۷۰درصد دیگر قطعات از تولیدات داخلی تامین شده که منجربه کاهش هزینه ها و صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی شده است.
وی در پایان به قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تامین منابع مالی خرید قطعات و ایرادات سازمان بازرسی به بندهای این قرارداد اشاره کرد و گفت: اکنون این قرارداد به دلیل مشکلات قانونی غیر قابل رفع در حال تعیین تکلیف قانونی با حفظ حقوق طرفین است.