به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان، گفت: در کنار طولانی بودن راه های اصلی و فرعی استان، حمل بارهای معدنی نیز موجب ترافیک، تخریب جاده و بعضا حوادث می شود، در حالی که خیلی از استان ها ممکن است این مسئله را نداشته باشند.
وی به حجم بالای حمل بار در فصل کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: جنوب استان در فصل برداشت محصول شاهد حضور ده ها هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین است و این مسئله، خطرپذیری را بالا می برد.
کرمان در وضعیت دوربین و علائم حیاتی وضعیت مطلوبی ندارد
استاندار کرمان به مشکلات کرمان در بحث علائم ایمنی اشاره و عنوان کرد: در حوزه دوربین ها و علائم ایمنی و امکانات جاده ای، استان کرمان وضعیت مطلوبی ندارد. اگر سرانه ای در این زمینه لحاظ می شود، کرمان نیز باید از آن بهره مند شود.
فداکار تصریح کرد: وجود علائم ایمنی و دوربین های ثبت تخلف از وقوع حوادث به دلیل سرعت بالا و واژگونی جلوگیری می کند.
وی ابراز داشت: راه های روستای استان کرمان به ویژه در جنوب و بخشی از شمال استان که معدنی هستند، راه های اصلی شده اند. در جنوب کرمان ۷ هزار کیلومتر راه روستایی است و حدود ۴۰ درصد تلفات استان در این راه ها رخ می دهد. چون امکاناتی ندارند، ضمن اینکه این راه ها برای حجم بار و کامیون های بزرگ طراحی نشده اند.
استاندار کرمان عنوان کرد: استان همه تلاش خود را می کند، تا خسارت ناشی از سیل به حوزه راهداری را جبران کند و از معادن کمک های زیادی گرفته شد.
فداکار ادامه داد: پل شهرستان انار مدت ها متوقف مانده در حالی که آماده افتتاح بوده و عمده مشکل آن علائم است تا راه اندازی شود و از ترافیک شهری جلوگیری کند.
۹ درصد تلفات جاده ای استان کرمان از اتباع است
وی با اشاره به خودروهای حمل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت در استان گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع خارجی تشکیل می دهند و ۹ درصد تلفات جاده ای استان از اتباع است.
استاندار کرمان افزود: خودروهای قاچاق سوخت همانند بمب ساعتی در جاده ها هستند، این مسئله به استان تحمیل شده است و آمار تصادفات و تلفات ما را بالا میبرند.
فداکار خاطرنشان کرد: در یک تصادف خودروهای حمل اتباع غیرمجاز ۱۰ نفر فوتی می دهد، در حالی که استان هیچ تقصیری در این مسئله ندارد.
استان کرمان در رتبه آخر تخصیص اعتبارات راهداری