به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر علی یزدانی ؛با بیان اینکه که از سال 1397با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی برای جمع آوری آمبولانس های غیر مجاز اقدام شد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی آمبولانس های خصوصی در قالب 4 مرکز خصوصی مجاز در مشهد و یک مرکز در شهرستان خواف ساماندهی شده اند.
وی تصریح کرد: در سطح شهر مشهد ،آمبولانس های خصوصی با بررسی و نظارت لازم کارت معاینه استاندارد سالیانه دریافت می کنند،به طوری که آمبولانس ها از نظر عمر خودرو و تجهیزات پزشکی و دارویی و نیروهای تخصصی مورد بررسی قرار می گیرند و سپس این کارت صادر و هر آمبولانس موظف است که آن را در داخل کابین نصب کند.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه هزینه خدمات نیز در ابتدا هر سال تعرفه مصوب ابلاغی وزارتی به مراکز آمبولانس خصوصی ابلاغ می شود و این مراکز موظف هستند ، صرفا بر اساس همین مصوبه از بیماران هزینه دریافت کنند.
وی افزود: اگر شهروندان خدمات مناسبی دریافت نکردند ، می توانند با شماره تلفن 190 تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند تا با متخلفین برابر قانون برخورد شود و همچنین ارزیابی محسوس و نامحسوس از مراکز آمبولانس خصوصی در طول 24 ساعت انجام می گردد و از ابتدا سال 1401 کارشناسان حوزه نظارت بر آمبولانس های خصوصی این مرکز بیش از 50 بازدید را از مراکز آمبولانس خصوصی داشته اند.