معاون آموزشی وزیر بهداشت، با بیان این که کیفیت آموزش پزشکی خط قرمز وزارت بهداشت است، آموزش را شاخص توسعه پایدار کشور برشمرد و بر توسعه کیفیت آموزش پزشکی تاکید کرد و استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی همانند هوش مصنوعی و شبیه‌سازها را برای ارتقاء سطح کیفی آموزش پزشکی ضروری دانست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در برنامه اختامییه دومین رویداد تکنولوژی‌های آموزش علوم پزشکی (تکتون) که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، آموزش را رکن اساسی دانشگاه‌ها و شاخص توسعه پایدار کشور دانست و افزود: خوشبختانه کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی WFME است و در این راستا اعتبارسنجی و ارزشیابی آموزش پزشکی به مدت ۱۰ سال به کشور واگذار شده که باعث افتخار است.

باقری‌فرد با بیان این مطلب که کیفیت آموزش پزشکی خط قرمز وزارت بهداشت است، افزود: تکمیل زیر ساخت‌های کمی در کنار توسعه کیفی حائز اهمیت است، در نتیجه باید برای حفظ کیفیت آموزش تلاش شود.

وی با اشاره به دستاوردهای دوران کووید، اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی همانند هوش مصنوعی و شبیه‌سازها برای ارتقاء سطح کیفی آموزش پزشکی ضروری است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از برگزاری دومین ماراتون تکتون، تصریح کرد: نتایج کسب شده از این رویدادها قابل توجه است؛ در نتیجه باید با به کارگیری کاربردی و عملیاتی ایده‌های نومطرح شده در مسیر اصلاح آموزش پزشکی گام برداشت.

دکتر عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز کارآفرینی را رمز بقای دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و افزود: برای پیشگیری از معضل مهاجرت دانشجویان نخبه باید به سمت دانشگاه‌های نسل نو حرکت کرد و با تربیت دانشجویان کارآفرین، زمینه اشتغال‌زایی در کشور را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کرد.

به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزاری رویداد تکتون را یکی از مسیرهای مهم برای تحقق اهداف دانشگاه‌های نسل سوم دانست و افزود: باید زیر ساخت‌های لازم برای افزایش انگیزه و حضور حداکثری دانشجویان در رویدادهای نوین آموزشی فراهم شود.

پازوکی بر همکاری جمعی تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ارتقاء جایگاه مرجعیت علمی و حفظ اعتلای کشور تاکید کرد.

برچسب‌ها