معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی در جریان سفر به استان کرمان با اشاره به تحصیل بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور، گفت: مهندسی آینده کشور در کلاس های درس طراحی می شود و اجرای سند تحول بنیادین و مهندسی کیفیت مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیر دولتی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد محمود زاده در مراسم افتتاح هنرستان غیر دولتی ره آورد کرمان، با تاکید بر ترویج مکتب شهید سلیمانی در مدارس، گفت: با مروری بر زندگی خاضعانه سردار شهید سلیمانی به این نتیجه می رسیم که همه فعالیت های ایشان برای رضای خداوند بود که کارهای ایشان را ماندگار و اثر بخش کرد.

وی افزود: باید راه و رسم و آرمان های شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم و به عنوان مسئول در راستای تحقق الگوی مدیریتی شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز گام برداریم.

معاون وزیر آموزش پرورش با بیان اینکه مهندسی آینده کشور در مدارس طراحی می شود، خاطر نشان کرد: مسئولیت ما در آموزش و پرورش سنگین است، زیرا تربیت نیروی انسانی، جامعه سازی و تمدن سازی نیازمند آموزش و پرورش متناسب با آرمان های انقلاب است و باید با جدیت و تلاش مضاعف در راستای تحقق این مهم گام برداریم.

محمودزاده، تصریح کرد: تربیت دانش آموزانی متعهد، کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران، مقتصد، خلاق، متدین با برجستگی های علمی و فکری مهمترین رسالت ما در آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین) و بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی از موسسان مدارس غیر دولتی به عنوان خیرین مدرسه دار نام برد و افزود: موسسان مدارس غیر دولتی دارایی خود را در جهت اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور صرف می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی، با اشاره به تحصیل بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور تاکید کرد: بودجه های آموزش و پرورش جوابگوی هزینه تحصیل تمامی دانش آموزان نیست؛ پس مشارکت مردم، نهاد های دولتی و غیر دولتی و بنگاه های اقتصادی در فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش ضروری است.

محمود زاده با تاکید بر اینکه باید مسیر را برای حقوق موفق موسسان در نظام تعلیم و تربیت فراهم کنیم، ابراز داشت: تایید صلاحیت حرفه ای و سخت افزاری و نرم افزاری موسسان برای حضور در مدارس غیر دولتی مورد تاکید ماست.

وی اظهار کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین و مهندسی کیفیت در مدارس غیر دولتی به ویژه کیفیت بخشی به فعالیت های فرهنگی و تربیتی مهمترین راهبرد ماست و مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و مدیریت مردمی مدارس از دیگر رویکرد های ما در سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی است.