به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته معلم بود که جمعیت فرهنگیان جوان کشور با مشارکت وزارت آموزش و پرورش پویش “معلم خوب من” را راهاندازی کرد، این پویش در شرایطی شکل گرفت که جامعه فرهنگیان درگیر مسائلی از جمله طرح رتبه بندی معلمان بود و اعتراضات معلمین نسبت به عدم اجرایی شدن این طرح شدت گرفته بود.
به گفته دبیر پویش “معلم خوب من” شکل گیری این حرکت در واقع تلنگری بود برای بازگرداندن توجهات به مقام و منزلت معلم و توجه به نقش الگویی آنان در جامعه است.
امیرمحمد شیرخدا دبیر این پویش کشوری در ارتباط با دیگر اهداف این طرح اظهار کرد: هدف ما از راهاندازی این طرح این مسئله بود که افکار عمومی به سمت توجه به رفتارهای مناسب، فداکاریها، ابتکارات و خلاقیتهای معلم هدایت شود. همچنین در صدد بودیم که یک گفتمان رسانهای هدفمند حول محور معلم در جامعه ایجاد کنیم که بحمدالله تا اندازهای موفق شدیم به این مهم دست پیدا کنیم.
وی در ارتباط با چشم اندازهای این طرح در آینده گفت: ما از ابتدا به این پویش یک نگاه بلند مدت و نتیجه محور داشتیم به گونهای که این پویش، از این پس با سازوکارهای متفاوت همچنان ادامه پیدا میکند. ما با این کار در صدد این هستیم که بستری منسجم و کامل برای تجربه نگاری و الگوبرداری از رفتارهای مناسب معلمی ایجاد کنیم و با کشف سناریوهای مثبت و کارگشای مرتبط با معلمی به سمت انتقال ایده به فیلمنامه نویسان حرکت کنیم.
وی بیان کرد: خوشبختانه استقبال از این پویش از پیشبینیهای ما فراتر رفت به طوری که ما در مرحله اول بیش از ۹ هزار اثر از دانش آموزان و عموم افراد جامعه دریافت کردیم که با پایشی که توسط داوران ما صورت گرفت این عدد به ۳ هزار و در ادامه به هزار اثر رسید که با نظرسنجی که از طریق اپلیکیشن شاد صورت پذیرفت از این تعداد، ۱۱۰ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه ای که در نظر گرفته ایم به صاحبان این ۱۱۰ اثر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.