به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی؛ در آیین افتتاح مرکز بازسازیشده مشکلات ویژه یادگیری منطقه 18 تهران، ضمن تقدیر از فعالیت جهادی قرارگاه بازسازی جنوب غرب تهران با بیان این که خیّرین مدرسهساز مدل موفقی از مشارکت مردم در تعلیموتربیت هستند، گفت: بیش از ۷۰درصد مدارس استثنایی و ۳۰درصد مدارس عادی توسط خیرین ساخته شده است و خیرین همواره در کنار آموزشوپرورش بودهاند.
وی افزود: مدل موفق دیگر که در این سالها شاهد آن بودیم، شکلگیری گروههای جهادی در بدنه آموزشوپرورش و بقیه بخشهای کشور است.
رییس سازمان آموزشوپرورش استثنایی، با بیان اهداف مراکز مشکلات ویژه یادگیری گفت: مراکز مشکلات ویژه یادگیری، یکی از تخصصیترین مراکز در حوزه آموزشوپرورش استثنایی هستند که به دانشآموزان عادی خدمات ارائه میدهند و مهمترین رسالت این مراکز، کیفیتبخشی و توسعه عدالت آموزشی در مدارس عادی است.
وی افزود: این مراکز علاوه بر رفع مشکلات یادگیری دانشآموزان وظیفه آموزش و توانمندسازی والدین و معلمین را نیز برعهده دارند.
شایانذکر است؛ قرارگاه محرومیتزدایی غرب تهران سپاه محمد رسولالله(ص)، علاوه بر فعالیتهای جهادی، تاکنون ۳۹۲پروژه عمرانی را به انجام رسانده استکه در این مراسم از اعضای آن تقدیر به عمل آمد.