معاون خدمات شهري شهرداري تهران از عرضه بهداشتي دام در 33 جايگاه شهر تهران همزمان با روز عيد قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  شهرداري تهران مجتبي يزداني  اظهار کرد: همزمان با فرا رسيدن مراسم روز عرفه و عيد قربان، شهرداري تهران در راستاي حفظ سلامت مردم اقدام به برگزاري جلسه هماهنگي براي عرضه بهداشتي دام در سطح شهر تهران کرده به طوري که امسال تعداد جايگاه هاي عرضه دام نسبت به سال گذشته با افزايش 4 مرکز همراه است.
يزداني افزود: 33 جايگاه عرضه بهداشتي دام در شهر تهران توسط سازمان مديريت ميادين ميوه و تره بار و با کمک مناطق 22 گانه راه اندازي و پشتيباني مي شود.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران درباره اقدامات پيش رو در مراکز عرضه دام اظهار کرد: بيش از 350 دامپزشک و کادر بهداشتي درگير مستقيم اجراي اين برنامه هستند به طوري که دام ها قبل از ورود به جايگاه ، معاينه مي شوند و پس از آن مردم دام معاينه شده و سالم را خريداري مي کنند.


يزداني با تاکيد بر اينکه در جايگاه هاي عرضه دام توسط شهرداري تهران، هيچ گونه هزينه اي در رابطه با ضبح و معاينه و عرضه دام سالم از مردم دريافت نمي شود، تصريح کرد: پس از ضبح نيز، لاشه توسط دامپزشک معاينه مي شود و اگر اصل لاشه و يا عضوي از لاشه به اصطلاح ضبطي باشد و يا غير قابل مصرف ، در جايگاه، لاشه گرفته شده و پول به طور کامل بازگردانده مي شود.


وي با تاکيد بر اهميت حفظ سلامت مردم در جريان ارائه تعداد قابل توجهي دام در طي روزهاي عرفه و عيد قربان در شهر تهران گفت: تلاش مي کنيم با توسعه مراکز ارائه دام و رعايت مسائل بهداشتي بيشتر از گذشته اجرا شود و اين در حالي است که ايجاد جايگاه ها امکان کنترل قيمت را نيز فراهم مي کند.


معاون خدمات شهري شهرداري تهران ابراز اميدواري کرد شهروندان تهراني نيز به دليل اهمیت حفظ سلامت خود براي اجراي اين سنت حسنه از جايگاه هاي تعيين شده دام خريداري کنند و به سراغ افراد غير نروند چرا که در خصوص رعايت مسائل بهداشتي و سلامت دام اطميناني به اين افراد نيست.