تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
به گزارش گروه اجتماعی طبنا (خبرگزاری سلامت) عصر روز گذشته محسن حاجی میرزایی درآئین معارفه سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و جلال دلقندی رئیس مرکز حراست و تکریم مجید قدمی رئیس سابق سازمان آموزشوپرورش استثنایی، اظهار کرد: رسالت آموزشوپرورش امری خطیر و ابدی است. وی افزود: پدیدهها ظهور و بروز مختلفی دارند، بخشی از آن را همه احساس میکنند و در برابر مشکل قرار میگیریم و برای رفعش تلاش میکنیم اما برخی پدیدهها عوارضشان بعدها مشخص میشود و با تأخیر زمانی ظاهر میشود و سطح سوم ریشههای شکلگیری پدیدهها است که بسیار مهم است حاجی میرزایی گفت: برخی سازمانها تمام توجهشان معطوف به گرهگشایی از مشکلات محسوس است، اهتمام به مشکلات محسوس لازم است اما کافی نیست. وی ادامه داد: وقتی شاهد افزایش آسیبهای اجتماعی درجامعه هستیم نگران میشویم اما در فرهنگ عرفانی ما، وجود مشکل برای ما دلیلی برای توجه به موضوعات است لذا سرزمین ما مملو از مشکلات حلنشده است و باید ابتدا در مجموعه خودمان به رفع مشکلات بپردازیم هرچند علیرغم تلاشها، گاهی اوقات شاهد استمرار مشکلات هستیم. وزیرآموزشوپرورش تصریح کرد: اگر دستگاهی تنها بر روی مشکلات موجود و عوارض مشهود آن متمرکز شود، در پیشبرد اهداف موفق نخواهد شد بلکه سازمانی موفق میشود که درکنار رفع مشکلات نیمنگاهی به علتیابی مشکلات نیز داشته باشد. وی افزود: یکی از تأکیدات دین ما درک آیات و نشانهها است اگر ذهن ما توانست درک روشنتری از پدیدهها داشته باشد میتواند به رفع مشکلات نیز بپردازد. عضوکابینه تدبیر وامید اظهارکرد: همه تحولات جامعه ناشی ازحیطه یادگیری است لذا کاستیها، نواقص و آسیبهای عمیق اجتماعی محصول ما است لذا باید ببینیم آیا وظیفه خطیر خود را در امر تعلیم و تربیت بهخوبی انجام دادهایم؟ البته ما چنانکه باید نتوانستیم در این مسیر موفق باشیم. وی معلم را مهمترین عنصر تعلیم و تربیت برشمرد و ادامه داد؛ مدیران نیز باید وظیفه خود را بهخوبی انجام دهند باید ارتباط مدرسه با خانواده باهدف خلق یک نتیجه مؤثرتر تقویت شود. حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: میثاق مشترک ما حل مشکلات با همکاری یکدیگر است اگر تلاش کنیم میتوانیم مسائل را حل کنیم. البته فهم درست از مشکلات لازمه حل مشکلات است. وی صداقت و صراحت را منطق کار آموزشوپرورش دانست و افزود: تصورم این است افراد پس از مدتی کار در یک مسئولیت نیازمند جابجایی هستند و این باعث خیر در دستگاه خواهد شد. وزیر آموزشوپرورش تصریح کرد: ممکن است در آموزشوپرورش مشکل و کاستی وجود داشته باشد که قابلاغماض باشد اما در آموزشوپرورش استثنایی هرگز هیچ کاستی و مشکلی قابلاغماض نیست. وی با اشاره به اهمیت کار در مرکز حراست، اضافه کرد: اگر دوست نداریم علیه ما پروندهسازی شود نباید علیه دیگران پروندهسازی کرد. حاجی میرزایی افزود: اگر بخواهیم در مسیر درست حرکت کنیم و ایجاد فرصت برای همه سطوح مدیریتی را داشته باشیم مرکز هماهنگی حوزه وزارتی باید کارش را خوب انجام دهد. انتهای پیام