به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، تولید روزانه 60 تن محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح و توزیع رایگان در شبکه سلامت کشور و راه اندازی میز خدمت اینترنتی و غیرحضوری و استفاده از پلتفرمهای مجازی جهت انجام امور مشتریان در بخش فروش و خدمات پس از فروش نیز از دیگر اقدامات این سازمان در راستای مقابله با بیماری کرونا بوده است.
این شرکت در همین زمینه ارائه خدمات در محل و درب منزل مشتریان با رعایت اصول بهداشتی( تعمیر و ایاب و ذهاب رایگان) توسط امدادخودرو سایپا را در دستور کار خود قرار داد و خدمات رایگان امداد و تعمیرگاهی به پزشکان و پرستاران فعال در مراکز درمانی مقابله با کرونا ارایه داد.
از دیگر اقدامات این شرکت می توان به راه اندازی سامانه آموزشی آنلاین تعمیرات فنی خودرو، تمدید خودکار گارانتی محصولات به جهت ترغیب مشتریان به عدم مراجعه حضوری به نمایندگیها، ضدعفونی معابر و خودروهای مردمی توسط بسیج و گروه های جهادی سایپا و توسعه 20 درصدی ناوگان امدادی خدمت در محل اشاره کرد.
در همین راستا کارگروه تخصصی تشکیل اجرای اقداماتی از جمله تب سنجی و تست بیماری از کارکنان،نصب مخازن محلول ضدعفونی، تغییر شیفت کاری و کاهش زمان شیفت ها،ضد عفونی سرویس های حمل و نقل، سطوح و سالن های تولیدی، تغییر وضعیت خطوط تولید با هدف ایجاد فاصله اجتماعی میان کارکنان و کاهش تعداد نفرات در هر ایستگاه خطوط و راهاندازی سامانه خوداظهاری کارکنان جهت شناسایی افراد دارای بیماری و یا مشکوک بتصویب رسید.
ایجاد پروتکل استفاده اجباری از ماسک توسط همه کارکنان، ارائه ماموریت حمایتی به کارکنان مبتلا به کرونا و دورکاری افراد دارای سابقه بیماریهای خاص نظیر دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و .....، ارائه ماموریت دورکاری به بانوان جهت رسیدگی به امور منزل در زمان تعطیلی مدارس و مهدهای کودک و لغو تمامی جلسات حضوری کاری بیش از 4 نفر و رعایت همه پروتکلهای بهداشتی جهت برگزاری جلسات اضطراری نیز از دیگر اقدامات و مصوبات این کارگروه بوده است.