تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، عبدالرضا عزیزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا باید واقعیات آسیب‌های اجتماعی را به جامعه اعلام کرد یا خیر گفت: همواره اعلام کرده‌ام سکوت فرهنگی از ایرادات جامعه ماست. اگر واقعیات را بازگو نکنیم به دنبال رفع ایرادات نمی‌رویم. وی افزود: البته برخی مواقع می‌گویند سکوت خوب است مثلا روزنامه‌های دبی صفحه حوادث ندارند، البته کشور کوچکی است که به اندازه یک شهر جمعیت دارد. اما در ایران نمی‌توان اینگونه سیاستی پیش گرفت. حتی بسیاری مواقع خود مردم می‌خواهند که واقعیات گفته شود. عزیزی با بیان اینکه اگر مطلع باشیم و مبارزه با آسیب‌ها را مردمی‌و اجتماعی کنیم و علاج پیشگیری قبل از وقوع را داشته باشیم بهترین کار را انجام داده‌ایم، بیان کرد: اعتیاد، خشونت و... جزو مواردی هستند که در کتب درسی به آنها اشاره نشده است. از سوی دیگر خود معلمان آسیب دیده هستند و نمی‌توانند هزینه زندگی و معیشت‌شان را تامین کنند، چطور می‌توانند سبک زندگی خوب را آموزش دهند؟ البته ایراد از خود ماست، باید از آن دسته از مردم که در معرض آسیب هستند در شرایط اقتصادی موجود حمایت شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اگر خانواده‌ها آگاه شوند که مسائل اجتماعی اگر بیشتر از دروس تخصصی اهمیت نداشته باشد کمتر ندارد، اظهار کرد: اگر کودکی مهارت نه گفتن را نداند در نوجوانی ممکن است به یک آسیب اجتماعی مبتلا شود، در اینجا دیگر هرچقدر هم فیزیک و ریاضی بداند به دردش نمی‌خورد. باسوادترین معلم‌ها را باید در این بخش به‌کار بگیرند. باید بهترین معلمان مدارس، مددکاران اجتماعی مدارس باشند. ما زیاد حرف می‌زنیم اما آموزش و پرورش را جدی نمی‌گیریم. عزیزی با تاکید بر اینکه باید به آموزش و پرورش توجه شود و به بهترین مکان تبدیل شود، گفت: معلم ابتدایی باید فوق لیسانس و دکترا داشته باشد و بهترین مزایا را داشته باشد در حالی که برعکس است. وی افزود: علت اینکه به این مسائل توجه نمی‌شود این است که اکثر مسئولان در مکتب غلطی تربیت دیده‌اند و افراد در جامعه آموزش صحیحی ندیده‌اند. کیفیت آموزش در کشور ما بالا نیست. نقطه شروع اصلاح این روند و توجه به آموزش و پرورش باید از جلسات قوای سه گانه و نگاه مثبت و عملیاتی به آموزش و پرورش شروع شود. (مهر)