به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در دهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان و روسای ۷۶۰منطقه آموزش‌وپرورش کشور و یک میهمان ویژه که از اعضای هیات دولت، معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور و یا نمایندگان مجلس انتخاب و به‌صورت ویدئو کنفرانس و از طریق شبکه دانش‌آموز (شاد) برگزار می‌شود، در دهمین نشست آن‌که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد بابیان اینکه به نمایندگی از جامعه فرهنگیان کشور از خدمات جامعه سلامت کشور شامل پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر می‌کنم و در شرایطی که کشور و بهداشت و درمان کشور تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داست اما عملکرد خوبی در مقایسه با نظام‌های بهداشتی که تحت هیچ تحریمی نبودند، داشت.

وی بابیان اینکه کرونا همه مأموریت‌های آموزش‌وپرورش را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: مخاطره کرونا در نظام تعلیم و تربیت مخاطره‌ای خاموش و آسیب ماندگاری در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند زیرا مدرسه و آموزش حضوری گام مهمی در تکوین شخصیت، رشد روانی اجتماعی دانش آموزان، سلامت و جامعه‌پذیری کودکان است؛ بنابراین مدرسه و آموزش حضوری فرصتی برای ساختن آینده کشور است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه در فاصله یک هفته از تعطیلی مدارس برنامه آموزش تلویزیونی تشکیل شد و به ادامه فرایند آموزش به‌صورت غیرحضوری پرداختیم، اظهار کرد: شبکه شاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک شبکه بزرگ تبدیل شد و در بین خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات کشور ازنظر تعداد کاربر و خدمات مورد ارائه یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های کشور است و شبکه شاد به‌تدریج رشد کرده است و مشکلات خود را هم کاهش داده است.

حاجی میرزایی با تشریح اینکه آموزش‌وپرورش همواره دغدغه فراهم کردن فرصت‌های مناسب آموزشی و عدالت آموزشی داشته است، اظهار کرد: کرونا فرصتی فراهم کرد تا برای عدالت و فرصت‌های آموزشی امکان جدیدی را ایجاد کنیم و اکنون می‌توانیم با استفاده از شبکه شاد بهترین معلم را در دورترین مناطق کشور در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و محدودیت‌های مکان مناسب و نیروی انسانی باکیفیت با استفاده از شبکه شاد به میزان زیادی رفع شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه آموزش حضوری اولویت اول ما است و باوجود شیوع کرونا مدرسه باید باز باشد، اظهار کرد: مدرسه حلقه اتصال آموزش‌وپرورش با دانش‌آموز و خانواده است و اطمینان‌بخش برای استمرار فعالیت‌های آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت است.

عضو کابینه دولت تدبیر بابیان اینکه نگران در خانه ماندن کودکان در شرایط کرونا و افرایش وزن آن‌ها هستیم، اظهار کرد: برنامه‌های گوناگون ورزشی برای دانش آموزان پیش‌بینی کرده‌ایم تا دانش آموزان تغذیه و تحرک خود را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اهمیت طرح کوچ و تأکید آموزش‌وپرورش بر اجرای آن در شرایط کرونا، اظهار کرد: تاکنون ۶۰درصد دانش آموزان شاخص توده بدنی‌شان اندازه‌گیری شده است و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و دانش آموزان برای کاهش وزن دانش آموزان داده‌شده است.

حاجی میرزایی بابیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی طرح نماد را توسعه داده‌ایم اظهار کرد: این طرح در شبکه شاد در حال پیگیری است و برای افزایش تعداد مناطق و دانش آموزان تحت پوشش این طرح را اجرا می‌کنیم.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هر دانش‌آموز یک مهارت اجتماعی را یاد بگیرد، اظهار کرد: کانون یاریگران زندگی، آموزش‌های بهداشتی و ... از دیگر طرح‌های آموزش‌وپرورش است که محتوای متناسب با آن‌ها تهیه و در شبکه شاد بارگذاری می‌شود که برخی مطالب تا ۲۰میلیون بار دیده می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان با اشاره به اینکه نقشه راه آموزش‌وپرورش، سند تحول آموزش‌وپرورش است و تربیت متوازن شش ساحت مطرح‌شده در آن سند از اهداف اجرایی آموزش‌وپرورش است که در اجرای ساحت زیستی و بدنی به همکاری و مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.