Sunday 15 December 2019 | یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸

حدیث سلامتی: زاهد در دنیا کسی است که حرام...

۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
بازدید: 353

۹ فرمان برای صدساله شدن

به گزارش طبنا ( خبرگزاری سلامت ) از دیلی میل، رافائل پویول، محققی از اسپانیا در بررسی روی افراد متعدد با فرهنگ و سبک‌های زندگی متنوع به این نتیجه رسیده است، اگر ۹ روش زیر را به کار برید، می توانید امیدوار باشید که ۱۰۰ سالگی خود را ببینید:

۱- انجام دادن فعالیت‌های سنگین و منظم فیزیکی در روز. در واقع افرادی که کارهای روزمره‌شان، با فعالیت جسمی‌شان ارتباط مستقیم دارد، می توانند به ۱۰۰ سالگی برسند.

۲- ژاپنی ها که بیشترین صدساله‌ها را دارند، برای وجود و هستی خود، دلیل منطقی می‌آورند. در حقیقت برای اینکه هر صبح یک روز جدیدی را شروع کنند، برای خود دلایل خوبی می‌آورند.

۳- از استرس دور بمانید. استرس معمولا انواع و اقسام بیماری‌ها را که اصلا برای ۱۰۰ ساله شدن  مناسب نیستند، به وجود می‌آورد.

۴- از پرخوری پرهیز کنید. درواقع همیشه فقط  ۸۰ درصد از ظرفیت معده‌تان، را از غذا پر کنید.

۵- رژیم‌غذایی سرشار از گیاهان داشته باشید و البته گوشت و ماهی و لبنیات به مقدار بسیار کم مصرف کنید.

۶- در آن دسته از گروه‌های اجتماعی که موجب اتخاذ عادت‌های سالم می‌شوند، شرکت کنید.

۷- در برنامه‌های مذهبی شرکت کنید و مناسک مذهبی را انجام دهید و به خدای خود نزدیک شوید.

۸- نوشیدنی به اندازه کافی مصرف کنید و البته به سراغ نوشیدنی‌های الکلی و مضر نروید.

۹- بین اعضای خانواده، والدین، خواهران و برادران، پدر و مادربزرگ‌ها و…، ارتباطی محکم و تزلزل ناپذیر برقرار سازید.

به گزارش طبنا، این محقق می‌گوید، این ۹ عامل افزاینده طول عمر را می‌توان در دو طبقه، سبک زندگی‌سالم و تعامل با افراد مناسب، قرار داد. بنابراین با بهتر زندگی‌کردن، عمر طولانی‌تری داشته باشید.

مترجم: نادیا زکالوند

نظرات کاربران

avatar
  Subscribe  
Notify of