کد خبر: 1200-تخت-بیمارستانی-جدید-تا-پایان-دولت-در-ا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۲۳

دکتر هاشمی  تعداد کل تخت های بیمارستانی استان کردستان از ابتدای احداث مراکز درمانی در چند دهه گذشته تا قبل از دولت یازدهم را 1700 تخت بیمارستانی عنوان کرد و از اضافه شدن 1200 تخت جدید تا پایان دولت در این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز در دیدار رییس، مسئولان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان که در تالار ابن سینای این دانشگاه برگزار شد، از کردستان به عنوان خطه ای از کشور یاد کرد که ایران به آن افتخار می کند و گفت: اولین بار در نوروز سال 58 و زمانی که حدود 23 سال سن داشتم و دانشجوی سال سوم پزشکی بودم به این استان آمدم و به منطقه، مردم و فرهنگشان علاقه زیادی دارم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: قوم کرد، اصیل ترین قوم ایران است و این قوم به ایرانی بودن خود افتخار می کند و مردم این قوم نسبت به کشور و تمدن ایرانی فوق العاده متعصب، فداکار و ایثارگر هستند.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: مناطق جنوبی کشور در طول تاریخ در مواردی مورد هجمه بیگانگان قرار گرفت اما کشورهای همسایه ما در اطراف خلیج فارس، جراتی برای عرض اندام در مقابل ایران نداشتند اما در منطقه کردستان با وجود تعرضات و دشمنی دشمنان کشور و انقلاب، شاهد ایستادگی و مقاومت مردم و جانفشانی آنها بودیم.

دکتر هاشمی یادآور شد: افتخار می کنیم که در دولت دکتر روحانی اولین سفیر کرد برگزیده شد و دولت نگاه ویژه و متفاوتی به تمام قومیت ها از جمله کرد زبانان دارد و امیدوارم در این روزها که متعلق به حضرت مهدی(عج) است تمام آرزوهای دکتر روحانی برای مردم و کشور محقق شود.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود شور و شوق در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای پیشرفت در حوزه های مختلف، گفت: امیدوارم شاهد ارتقای کیفی سطح این دانشگاه، ارتقای خدمات و در نهایت و از همه مهمتر، توجه و احترام به مردم و افزایش رضایتمندی آنها از خدمات حوزه سلامت باشیم.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز چندین پروژه حوزه سلامت استان کردستان افتتاح شد و تعداد دیگری از پروژه ها نیز در حال ساخت است و خوشحالیم که اعتبارات قابل توجهی در دولت یازدهم در این استان هزینه شده تا مردم پرداختی کمتری داشته باشند البته در تمام کشور این وضعیت حاکم است.

وزیر بهداشت به سفر روز گذشته خود به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در ایرانشهر که یکی از محروم ترین نقاط کشور است در دولت یازدهم 171 پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح شد و فرماندار این شهرستان دیروز عنوان می کرد که در طول 1100 روز گذشته حتی یک بیمار هم برای تخفیف هزینه های درمانی به وی مراجعه نکرده نه تنها در ایرانشهر بلکه در تمام نقاط کشور با اجرای طرح تحول سلامت، کرامت مردم و بیماران حفظ شد و مراجعه به مسئولان، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس برای هزینه های درمانی کاهش چشمگیری یافت.

دکتر هاشمی اضافه کرد: در شهرستان ایرانشهر 27 پزشک در سال 92 حضور داشتند اما امروز تعداد پزشکان این منطقه به 150 نفر افزایش یافته است از سوی دیگر، در ابتدای دولت یازدهم، فقط 40 درصد از مراکز بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان پزشک داشتند اما امروز نه تنها در 100 درصد این مراکز پزشک حضور دارد بلکه عده زیادی برای خدمت در این مراکز، در نوبت قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت تعداد کل تخت های بیمارستانی استان کردستان از چند دهه گذشته تا قبل از دولت یازدهم را 1700 تخت بیمارستانی عنوان کرد و از اضافه شدن 1200 تخت جدید تا پایان دولت در این استان خبر داد و گفت: در طول 4 سال اخیر به اندازه 80 درصد تخت های موجود بیمارستانی کردستان، تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت این استان اضافه شد و اگر در ده دولت گذشته، به همین اندازه به حوزه سلامت توجه شده بود، شاهد وجود مشکلات این حوزه نبودیم و امیدواریم که در دولت های بعد نیز سلامت در اولویت کار دولت ها باشد.

دکتر هاشمی از تامین امنیت، سلامت و آموزش به عنوان وظایف حکومت ها در قبال مردم یاد کرد و گفت: از نیروهای امنیتی و مسلح به دلیل تامین امنیت در کشور با وجود بحران ها و مسائل موجود منطقه، تشکر می کنم و ایران به ویژه در دوران اخیر، یکی از امن ترین نقاط جهان بود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت توجه به حوزه سلامت از سوی جوامع مختلف، یادآور شد: اگر سلامت از اول انقلاب اسلامی در اولویت دولت ها بود امروز شاهد تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "بیمار نباید رنجی به جز رنج بیماری داشته باشد" بودیم و مردم آن را در عمل احساس می کردند البته دولت تلاش زیادی برای تحقق این فرمایش ارزشمند مقام معظم رهبری کرد و با هزینه کردن اعتبار قابل توجه ، باعث کاهش پرداختی مردم از جیب شد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت یازدهم، هر سال حدود 700 هزار نفر به دلیل هزینه های کمر شکن سلامت، به زیر خط فقر می رفتند اما دیشب گروهی از کارشناسان گزارشی در مورد آمارهای ارائه خدمات دیالیز به من دادند و در این گزارش، از سال 93 شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری کلیوی بودیم و وقتی از آنها در خصوص آن پرسیدم، گفتند که دلیل آن بیمار یابی است اما بنده گفتم دلیل آن، ارزان شدن خدمات و مراجعه بیماران بی بضاعت برای درمان و اجرای طرح تحول سلامت است چراکه تا قبل از اجرای این طرح، بیماران بی بضاعت برای درمان مراجعه نمی کردند.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم را بیمه کردن 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه عنوان کرد و گفت: قانون بیمه همگانی 20 سال پیش تصویب شده بود اما بی اجرا مانده بود و این 11 میلیون نفر، در دوران گذشته به علت ناتوانی مالی، به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند.

دکتر هاشمی تصریح کرد: یکی از فوق تخصص های خون و سرطان کودکان در اهواز به من می گفت در طول دو سال گذشته از اجرای طرح تحول سلامت تا کنون، هیچ کودکی به دلیل مسائل مالی، جان خود را از دست نداده که این برای ما ارزشمند است.

وزیر بهداشت پیشرفت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان را ارزشمند عنوان کرد و گفت: در دولت یازدهم شاهد رشد 2.5 برابری تولید مقالات و استناد به این منابع علمی بودیم و بهتر است در کشور، نگاه ملی داشته باشیم و از نگاه حزبی، جناحی، سیاسی و عشیره ای پرهیز کنیم.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: علیرغم اعمال تحریم های ظالمانه در حوزه های مختلف از جمله تامین دارو، مواد اولیه آن و واکسن و حتی عدم چاپ مقالات علمی در مجله های بین المللی اما رتبه علمی ایران در منطقه 16 و در منطقه در جایگاه اول قرار گرفت .

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم به اندازه 20 سال ، تخت بیمارستانی تحویل داده یا می شود، یادآور شد: در دوران گذشته، 60 درصد رقم ریالی دارو در کشور تولید می شد و در طول 2 سال و نیم گذشته این رقم به 70 درصد افزایش یافت یعنی شاهد کاهش وابستگی 10 درصدی به خارج از کشور بودیم از سوی دیگر صادرات دارو 2.5 برابر شد و واردات نیز 500 میلیون دلار کاهش یافت البته این کاهش واردات با توجه به اجرای طرح تحول سلامت، بیمه شدن 11 میلیون نفر و افزایش ویزیت بیماران، ارزشمند تر بنظر می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha