وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در اجرای برنامه ها و فعالیت های قرآنی در سطح کشور سرآمد هستند.

به گزارش خبرگزاري  سلامت دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در مراسم افتتاح بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار ابن سینا برگزار شد، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارشی که در شورای انقلاب فرهنگی ارائه شده است دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه فعالیت های قرآنی موفق عمل کرده اند که این امر جای قدردانی از مسئولان و معاونین فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دارد.
وی تصریح کرد: درقالب برنامه پنج ساله که در این حوزه تدوین شده است اگر در امر ترویج و تبلیغ همراه با شناخت کامل تلاش کنیم به طور حتم وظیفه دینی و اخلاقی خود را انجام داده ایم.


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: فعالیت در حوزه فرهنگ و برنامه های قرآنی، سرمایه گذاری برای انقلاب و کشور است و همه باید در این مسیر همراهی کنند.
دکتر هاشمی با اشاره به برگزاری بیست و یک دوره جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: جای بسی افتخار است که چهره های نورانی که دل های آنان  با معرفت قرآن آشناست، در دانشگاه های علوم پزشکی کشور حضور دارند و فعالیت می کنند.

استاد این روزها نیازمند دعاست
وزیر بهداشت در این مراسم همچنین یادی از استاد شجریان کرد و گفت: حیفم می آید که در این محفل قرآنی یادی از استاد محمدرضا شجریان نکنم، اوهمشهری ما است و خود ایشان و پدرشان همواره با قرآن مانوس بوده و کارشان را با این کتاب آسمانی آغاز کرده اند.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار امیدواری کرد: قرآن کریم در زندگی روزمره همه مردم به ویژه زندگی سیاسیون بیش از پیش وارد شود.

تقدیر از مجید مجیدي، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین در این مراسم از مجید مجیدي، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، تقدیر کرد.
در بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، دکتر هاشمی از مجید مجیدی چهره شاخص سینمای ایران در عرصه کارگردانی که جوایز داخلی و خارجی متعددی از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده تجلیل نمود.
در مراسم تجلیل از مجید مجیدی مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی، دکتر فراهانی معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، دکترمهرابی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز حضور داشتند.
تندیس و لوح تقدیر مجید مجیدی توسط محسن رمضانی بازیگر فیلم سینمایی رنگ خدا به وی اهدا شد.
مجیدی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم معنوی و مشهد مقدس اظهار داشت: وزیر بهداشت در میان جامعه هنری، چهره ای فرهیخته و محبوب است و توجه ویژه ای در زمینه درمان و سلامت فعالان این حوزه دارد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است اما در واقع به خوبی به آن پرداخته نشده است خاطر نشان کرد: اگر توفیقی در عرصه های هنری است تنها عشق و علاقه ای است که هنرمندان نسبت به کشور و مردم دارند.
مجید مجیدی کارگردان بین‌المللی سینمای ایران، ساخت فیلم‌های سینمایی «محمد رسول الله (ص)»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «پدر» و ... را در کارنامه خود دارد.
گفتنی است: بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور حدود ۹۰۰ نفر از فعالان عرصه قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ششم الی نهم مهر ماه در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha