کد خبر: ۸۵-درصد-هزینه-های-درمان-ناباروری-در-قال
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ورود بیمه ها و حمایت کامل آنها از درمان ناباروری گفت: یکی از پسندیده ترین اقدامات برای تحقق و اجرایی کردن سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از درمان ناباروری و کاهش هزینه ها است .

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر سید‌حسن‌هاشمی در مراسم افتتاح همزمان 15 مرکز ناباروری در کشور و در حاشیه افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان کمالی در استان البرز با اشاره به وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور، گفت: ۱۵ درصد ازدواج ها در کشور همراه باناباروری است و مشکل عمده زوج های نابارور هزینه های بالای درمان ناباروری است.

وزیر بهداشت با بیان این که ۵۰ درصد درمانهای ناباروری به دلیل عدم حمایت از این بیماری ، در دولتهای گذشته متوقف می شد، گفت: امروز ۱۵ مرکز درمان ناباروری در مناطق محروم‌ کشور راه اندازی شده است و همچنین 28 مرکز درمان ناباروری در راستای برنامه تحول سلامت، تجهیز و نوسازی شده اند.

دکتر هاشمی افزود: در همین راستا ۸۵ درصد هزینه های درمان ناباروری در قالب طرح تحول سلامت حمایت و پوشش داده شده است که البته لازم است در این زمینه بیمه ها حمایت کامل کنند.

وزیر بهداشت بر لزوم ورود بیمه ها و حمایت کامل آنها در درمان ناباروری تاکید‌کرد و‌ گفت: یکی از پسندیده ترین اقدامات برای تحقق و اجرایی کردن سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از درمان زوجهای نابارور و کاهش هزینه ها است .

دکتر هاشمی بابیان اینکه تجهیز و نوسازی و راه اندازی مراکز درمان ناباروری حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه داشته است افزود: راه اندازی و تجهیز این مراکز در راستای درمان ناباروری است .

وزیر بهداشت همچنین رایگان شدن زایمان طبیعی و ایجاد ۱۸۰۰ بلوک ویژه زایمان در کشور را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در قالب برنامه تحول سلامت و در راستای سیاست های جمعیتی عنوان کرد.

دکتر هاشمی با اشاره به این که در گذشته ضریب اشغال بیمارستان کمالی نسبت به وجود تخت ها بیشتر بوده است افزود: در گذشته این بیمارستان حدود ۱۳۸ تخت داشت و ضریب اشغال آن ۱۲۹ درصد بود که نشان می داد که بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود زایمان داشته است.

وزیر بهداشت در ادامه از راه اندازی اولین بیمارستان تخصصی زنان با ظرفیت ۵۰۰ تخت در کشور تا قبل از پایان دولت یازدهم خبر داد و در پایان گفت: در این دولت در استان البرز تعداد تختهای بیمارستانی را نسبت به گذشته ۳ برابر افزاش دادیم و از حدود۶۰۰ تا ۶۵۰ تخت به ۲ هزار تخت رسانده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha