به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، پروی پاروانی، متخصص بیماریهای قلبی-عروقی از دانشگاه لوما لیندای کالیفرنیا که بر بیماریهای قلبی-عروقی زنان تمرکز دارد در این مورد میگوید: تنها زمانی آمار بالای مرگ و میرهای ناشی از بیماریهای قلبی در زنان کاهش مییابد که زنان خود، سلامت قلبشان را در اولویت قرار دهند.
زنان باید خودشان برای سلامت قلب خود اهمیت قائل شوند. یکی از مراحل مهم در اهمیت دادن به سلامت قلب، توجه زنان به عوامل استرسزا در محیط کاریشان است.
در ادامه پنج توصیه برای کاهش استرس در محل کار عنوان شده است:
- تکنیکهای کاهش استرس صورت را امتحان کنید: این متخصص قلب و عروق توصیه میکند در صورتی که در وضعیت استرسزایی در محل کار خود قرار دارید از تکنیکهای تمدد اعصاب مانند ماساژ گونهها یا پیشانی بهره ببرید. همچنین میتوانید برای رهایی از محیطهای استرسزا، تمرین تنفس عمیق در وضعیتی استوار و با چشمان بسته را انجام دهید. این تکنیک اضافی زمانی که با همکارتان بحثتان شده یا به دلیل مسائل کاری آشفته شدهاید، میتواند مفید واقع شود.
- از ورزشهای کوچک کمک بگیرید: ورزش کردن حتی به میزان کم بهتر از اصلا ورزش نکردن است. داشتن برنامه کاری شلوغ و نداشتن وقت کافی، دلایل مناسبی برای غیرفعال بودن نیستند. برای مثال این متخصص قلب در این باره میگوید که یک دوچرخه ثابت کوچک در زیر میز کاری خود قرار داده و به هنگام کار کردن پشت میز از این وسیله برای ورزش کردن استفاده میکند. از دیگر تحرکات و ورزشهایی که میتواند ضربان قلب شما را بالا ببرد، میتوان به شنای سوئدی، پارک کردن ماشین دورتر از محل کار، هر ساعت ایستادن، استفاده از پلهها به جای آسانسور یا ۱۰ دقیقه پیادهروی پس از ناهار اشاره کرد.
- آب کافی بنوشید: همیشه یک بطری دستی آب به همراه داشته باشید. بیشتر بدن ما از آب تشکیل شده و نوشیدن آب کافی برای حفظ عملکرد دستگاههای بدن اهمیت زیادی دارد.
- اگر رئیس هستید، تحرک بدنی داشته باشید: اگر شما خود رئیس هستید، تیمهایی را بر اساس ورزش در حین کار تشکیل دهید. یک ساعت برای ورزش اختیاری در باشگاه محل کار خود تعیین کنید یا فعالیتهایی مانند یوگا یا یک کلاس تمدد اعصاب برگزار کنید.
نظر شما