کد خبر: ۴۰-درصد-از-مراکز-رادیولوژی-در-آستانه-ور
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷

مسئول کمیته تعرفه انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از مراکز رادیولوژی در آستانه ورشکستگی هستند، گفت: در آستانه انتخابات خبرهایی می‌شنویم که تعرفه‌ها کاهش می‌یابد ولی باید توجه داشت که این مسئله کاهش انگیزه جامعه پزشکی و ایجاد مشکلات اقتصادی برای آنها را به همراه خواهد داشت.

دکتر منوچهر نظری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با مشکلات و چالش‌های حوزه رادیولوژی اظهار داشت: بخشی از مشکلات مراکز رادیولوژی مربوط به بیمه‌ها بوده چرا که اکنون اکثر مراکز ما از بیمه‌ها معوقات 8 تا 9 ماهه دارند. این در حالی بوده که قبل از اجرای طرح تحول تأخیر در پرداخت مطالبات تأخیر 5 تا 6 ماهه بود و اکنون نیز این مسئله هنوز سبب بروز مشکلاتی است.

وی افزود: از طرفی میزان مبلغی که بیمه‌ها پرداخت می‌کنند بر اساس تعرفه دولتی بوده در حالی که ما خدمات خصوصی ارائه می‌دهیم و هم انجمن رادیولوژی و هم سازمان نظام پزشکی به این مسئله معترض هستند.

مسئول کمیته تعرفه انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: حدود 2 تا 3 جلسه با شورای عالی بیمه و کارشناسان تعرفه داشته‌ایم و بسته پیشنهادی تعرفه‌ای انجمن را سال گذشته ارائه دادیم ولی در ابتدای ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی از انجمن رادیولوژی نظرخواهی نشد و در واقع عدالت بین‌رشته‌ای را شاهد نبودیم.

نظری  گفت: قرار بود برای تعرفه‌های سال 96، نظر  کارشناسی انجمن رادیولوژی را دریافت کنند ولی این موضوع محقق نشد و حتی در سال 94 که خدمات رادیولوژی وارد کتاب ارزش‌گذاری نسبی شد تنها انجمنی بودیم که نه تنها از طرف شورای عالی بیمه بلکه از طرف نمایندگان وزارت بهداشت نیز از ما نظرخواهی نشد.

عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران اضافه کرد: مراکز رادیولوژی وابسته به تجهیزات و نیروی انسانی هستند که قیمت تجهیزات در سال گذشته با توجه به قیمت دلار افزایش یافت و از طرفی حقوق پرسنل نیز بیشتر شد.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه‌ها نیز سبب می‌شود با وجود این مشکلات هزینه و درآمد رادیولوژیست‌ها همخوانی نداشته باشد،‌ تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت 40 درصد از مراکز رادیولوژی به ویژه در شهرهای بزرگ در آستانه ورشکستگی بوده و با چنگ و دندان مدیریت می‌شود.

وی گفت:‌ در آستانه انتخابات خبرهایی می‌شنویم که تعرفه‌ها کاهش می‌یابد و باید توجه داشت که این مسئله کاهش انگیزه جامعه پزشکی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم مسئولین و شورای عالی بیمه در کتاب ارزش‌گذاری نسبی نظر انجمن رادیولوژی و کارشناسان مربوطه را در نظر گیرند و اقدامات مؤثر در این راستا انجام شود.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha