کد خبر: یک-متخصص-بیوشیمی-در-گفتگو-با-سلامت-تخلخ
۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸

یک متخصص بیوشیمی با اشاره به مصرف داروهای کورتن گفت: یکی از اثرات بد آن بر تخلخل ستون فقرات است. به عنوان مثال، فردی مراجعه کرده بود که دچار کمردرد شدید شده بود.

صادق حسن نیا دانشیار بخش بیوشیمی دانشکده علوم بیولوژیک دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت درباره اثرات مصرف داروهای کورتن دار بر روی استخوان های بدن، اظهار داشت: کورتن در کل، چیز خوبی نیست. اگر بخواهیم از لحاظ مکانیسم تاثیر آن صحبت کنیم که کمی سخت است.

حسن نیا افزود: در مواردی که چاره ای جز کورتن تراپی نداریم، از آن استفاده می کنیم. مصرف سالی یک یا دو بار مشکلی به وجود نمی آورد، ولی با توجه به اثرات التیام بخش بسیار خوبی که بر روی تنفس و رکلسیشن می گذارد، معولا افراد بی دلیل استفاده می کنند.

دانشیار بخش بیوشیمی دانشکده علوم بیولوژیک دانشگاه تربیت مدرس گفت: یکی از اثرات بد آن بر تخلخل ستون فقرات است. به عنوان مثال، فردی مراجعه کرده بود که دچار کمردرد شدید شده بود. گفت که حدود سه ماه کورتن استفاده کردم و الان اسکن استخوان که گرفته ام، نشان داده که تمام مهره های کمرم دچار تخلخل شده است.

وی با اشاره به مصرف کورتن در دوران یائسگی، یادآور شد:خانم هایی که در این دوران از کورتن استفاده می کنند، درست است که از پوکی استخوان در استخوان های دراز، جلوگیری می کند، ولی مطمئنا در ناحیه کمری دچار تخلخل و  کمردرد شدید شده که خطرناک می شود.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha