کد خبر: یکی-از-اهداف-ما-در-وزارت-بهداشت-کاهش-آسی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۲

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت یکی از اهداف وزارت بهداشت را کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا دکتر سید محمد هادی ایازی در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت قبرس و هیات همراه  با اشاره به وجود ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت، گفت: در حال حاضر حدود 700 مرکز خیریه سلامت در حوزه سلامت  و ۲۷ مرکز تحقیقاتی در موضوع عوامل اجتماعی موثر بر سلامت فعالیت می کنند.  

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت افزود: همچنین در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ستاد عوامل اجتماعی موثر بر سلامت با حضور دستگاه های دیگر ایجاد شده است.

دکتر ایازی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: ۹ تن از اعضای کابینه عضو این شورا بوده و این شورا به ریاست رییس جمهور می باشد و در سطح ۳۱ استان کشور به ریاست استانداری ها برگزار می شود.

وی یکی از حوزه های فعالیت این معاونت را کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه سلامت بیان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی است و استفاده از فیلم، سریال های تلویزیونی، مستند و موسیقی از موضوعات فرهنگی است که می توان از آنها در زمینه ارتقای سطح سلامت جامعه استفاده کرد. 

دکتر ایازی افزود: در این راستا سریالی با موضوع ایدز و راه های انتقال این بیماری پخش شد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت یکی از وظایف این معاونت را توجه به مشارکت بین بخشی و مسئولیت های اجتماعی بیان کرد و گفت: توجه به بنگاه های اقتصادی در حوزه معاونت اجتماعی است تا این بنگاه ها بتوانند رسالت خود را در این حوزه خوب اجرا کنند.

دکتر ایازی تعداد بیمارستان های کشور را 907 بیمارستان بیان کرد و افزود: از این تعداد570 بیمارستان دولتی بوده و به منظور ارتقای خدمات این بیمارستان ها در تلاش هستیم که مراکز خیریه و پشتیبان با هدف حمایت از مردم و بیماران ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اهداف توسعه پایدار، افزود: در این راستا برنامه گسترده ای را پیش بینی کردیم و در بهمن ماه سال جاری اولین همایش را خواهیم داشت.

دکتر ایازی ایجاد معاونت اجتماعی در حوزه سلامت را یک نگاه و رویکرد جدید دانست و گفت: این نگاه ، نگاه جامعه محور به حوزه سلامت است.

معاون امور اجتماعی در ادامه به صحبت های وزیر بهداشت قبرس اشاره کرد و افزود: ایشان در زمینه ایدز و آزمایشات قبل از ازدواج و در خصوص اقدامات کنترلی برای جلوگیری از ابتلا به ایدز در ایران سوالاتی کردند.

دکتر ایازی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت قبرس در خصوص نظام سلامت این کشور افزود: به دلیل کم بودن تعداد جمعیت در این کشور، افراد برای مراجعه به بیمارستانها در مقابل مرکز بهداشتی، تمایل بیشتری دارند که خود این مسئله باعث افزایش هزینه های سلامت در این کشور می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha