کد خبر: گسترش-خدمات-بهداشتی-تحقق-عدالت-اجتماع
۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۴

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گسترش خدمات بهداشتی در سطح کشور را به طور یکسان را راهکار تحقق عدالت اجتمای برشمرد.

 

محمد نعیم امینی فرد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در خصوص تحقق عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان جامعه، گفت: این تکلیف قانون اساسی هم است و در برنامه ها نیز دیده شده  که ما میزان دسترسی مردم را در برنامه های بهداشت و درمان، هم در سطح خدمات اولیه و هم تخصصی تا جایی که امکان دارد اضافه کنیم. همچنین مقدار هزینه هایی که مردم خودشان پرداخت می کنند را طبق برنامه پایین آوریم.

وی با اشاره به راه کار انجام این امر، تصریح کرد: به عبارتی در حال حاضر در خیلی از زمینه ها، ممکن است به لحاظ عددی مشکلی نداشته باشیم، ولی در توزیع توازن نداریم.

امینی فرد اظهار داشت: تلاش کنیم توزیع امکانات بهداشتی درمانی هم از لحاظ پرسنل و هم تجهیزات، بر اساس آمایش سرزمین انجام شده و متناسب باشد. از یک طرف مسئله مهم، این است که در ارتباط با بهداشت و درمان، منابع پایدار را تعریف کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طرح تحول سلامت نیز می تواند در تحقق عدالت اجتماعی در سلامت موثر باشد، گفت: قطعا یکی از مزیت های طرح تحول سلامت این بود که توانست با بسیج امکانات تخصصی و تجهیزات، میزان زیادی حضور فعال، در مناطق پیرامونی داشته باشد.

 

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha