کد خبر: گروه‌های-درمانگر-در-معرض-ابتلا-به-بیم
۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که کادر درمانی نسبت به حفظ سلامت مردم متعهد هستند، خاطرنشان ساخت: این افراد به دلیل شرایط شغلی در معرض ابتلا به بیماری‌های پرخطر قرار دارند.

دکتر محمدرضا نوروزی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اظهار داشت: تاکید بر پیشگیری در مباحث حوزه سلامت همواره مورد توجه است، اما گاهی کادر درمانگر فراموش می‌کنند که ما نیز جزء جامعه هستیم و سلامت ما نیز از اهمیت برخوردار می‌باشد.
نوروزی تصریح کرد: با نگاهی به آمارهای اخیر می‌توان متوجه شد که شیوع بیماری در بین گروه‌های درمانگر بسیار زیاد است. به بین دیگر، این افراد در هر رده شغلی باشند در معرض بیماری‌های عفونی و نیز ناشی از استرس کاری قرار دارند.
این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار متذکر شد: نباید چنین تصور شود که کادر درمانی از ابتلا به بیماری مصون هستند. با بررسی دقیق‌تر در بین گروه درمانگر، این موضوع را متوجه می‌شویم که ابتلا به بیماری‌های پرخطر در بین آقایان بیش از بانوان است که این مساله را به جامعه نیز می‌توان تعمیم داد.
نوروزی متذکر شد: از جمله بیماری‌های شایع که هم‌اکنون به عنوان یک معظل مطرح است، بیماری‌های منتقله از روابط جنسی است.
وی افزود: بیماری‌های دستگاه تناسلی و در موراد وخیم‌تر ایدز، امروزه در صدر بیماری‌ها قرار دارد که عدم آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح و تصور این که خط قرمزی برای صحبت در این مسائل وجود دارد، چنین مشکلاتی را به دنبال داشته است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: البته درباره صحبت با این مسائل باید رعایت شئونات و اخلاق حفظ شود. اگر اطلاع‌رسانی به شویه صحیح انجام شود، افراد با دیدن اولین علائم به پزشک مراجعه می‌کنند.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha