کد خبر: گردنبند-هوشمند-جلوی-غرق-شدن-بچه‌ها-را
۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، والدین هر قدر هم برای کنترل بچه ها در حین شنا و تفریح در آب تلاش کنند، باز هم ممکن است که به علت یک لحظه غفلت شاهد غرق شدن آنها در استخر یا دریا باشند. لذا برای حل این مشکل گردنبندی هوشمند ابداع شده است.

گردنبند مذکور که بادی لایف کولار نام دارد برای نجات کودکان در چنین شرایطی طراحی شده و می‌تواند به طور خودکار با بازکردن بالشتک‌هایی سر کودک را بالای سطح آب نگه دارد.

این گردنبند که توسط تاداس جنکینز، دانشجوی دکترای دانشگاه فناوری کانوس در لیتوانی، طراحی و تولید شده، قرار است به‌زودی و توسط شرکت Smartmedic تجاری‌سازی شده و به تولید انبوه برسد.

این گردنبند 120 گرمی به دور گردن قرار می‌گیرد و البته مزاحمتی برای شنا و تفریح وی ایجاد نمی‌کند اما اگر کودک در خطر غرق شدن قرار گرفته و شروع به دست و پا زدن کند و سرش زیر آب برود، حسگرها نصب شده روی این گردنبند فعال شده و چهار کیسه هوای موجود روی آن را فعال می‌کنند.

فعال شدن این کیسه‌های هوا در عرض سه ثانیه رخ می‌دهد و لذا جلوی غرق شدن کودک گرفته شده و سر وی به روی آب آورده می شود. البته این کار با سرعت بسیار بالایی نیز انجام نمی شود که منجر به آسیب دیدن سر کودک و واردآمدن جراحت به وی شود. هنوز مشخص نیست این محصول با چه قیمتی روانه بازار می شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha