کد خبر: کک-مک-درمان-قطعی-ندارد-شرایط-استفاده-از
۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۹:۰۵

رییس انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص علل بروز کک مک و چگونگی درمان به بیان نکات مهمی پرداخت.

 

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: کک مک‌ها به عنوان نقاط صاف، کوچک و بدون نظم خاصی بر روی پوست ایجاد می‌شوند که به طور معمول بر اثر تابش نور مکرر خورشید بیشتر روی گونه‌ها و بینی افراد به چشم می‌خورند.

وی ادامه داد: کک مک‌ها بیشتر در افراد با پوست روشن ایجاد می‌شود. به طور قطع پیشگیری از کک مک بهتر از ایجاد آن است؛ بنابراین افراد دارای زمینه ابتلا به کک مک باید به صورت مرتب از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایند و تا حد امکان در معرض نور خورشید قرار نگیرد.

متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: اولین مرحله درمان کک مک استفاده از کرم‌های روشن کننده و ضد لک است. البته به طور کلی در کشورهای اروپایی و آمریکایی با کک مک کنار آمده و آن را یک بیماری تلقی نمی‌کنند و برای درمان هم راغب نیستند، اما در ایران یا کشورهای آسیایی برای درمان تمایل بیشتری میان افراد وجود دارد.

وی تأکید کرد: در کنار اولین مرحله درمان از سایر درمان‌های تخصصی‌تر هم استفاده می‌شود که این امر بنا به صلاحدید پزشک است؛ حال آن که روش‌های درمانی موجب کمرنگ شدن لکه‌ها می‌شود اما هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

رییس انجمن متخصصین پوست ایران خاطرنشان کرد: درمان‌های لیزری برای تمام افراد دارای کک مک قابل استفاده نیست و این امر با صلاحدید پزشک قابل انجام است.

وی اضافه کرد: استفاد از لیزر برای درمان کک مک بر اساس نوع پوست بیمار، نوع و محل لکه‌ها و نوع دستگاه انتخاب می‌شود که در این امر مهارت پزشک و همچنین مراقبت‌های خود فرد به شدت حائز اهمیت است.

نیلفروش زاده یادآور شد: در صورتی که فرد بعد از درمان مراقبت‌های لازم را از پوست نداشته باشد، برای نمونه به صورت مرتب از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نکند کک مک سرعت قابل برگشت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha