کد خبر: کنگره-ملی-مدیریت-امور-جوانان-شروعی-برا
۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۴۹

عضو کمیسیون سلامت و بهداشت کنگره ملی امور جوانان گفت: کنگره ملی مدیریت امور جوانان شروعی برای هم افزایی دستگاه های مرتبط با حوزه جوانان است اما برای ادامه شرح وظایف دستگاه ها در این خصوص باید مشخص شود.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر گلایل اردلان  با مثبت ارزیابی کردن کنگره ملی مدیریت امور جوانان گفت: این کنگره فرصت خوبی برای هم اندیشی بین دستگاهی است اما باید بدانیم چنین برنامه های باید در طول زمان ادامه داشته و زمینه های لازم در این خصوص ایجاد شود.

وی افزود: کنگره ملی مدیریت امور جوانان شروعی یک هم افزایی بین دستگاهی است و نتیجه آن می تواند مانع از موازی کاری دستگاه ها و سمت و سو دادن به فعالیت های حوزه جوانان باشد اما باید به این نکته توجه کرد که این اقدام یک شروع خوب است و در ادامه آن باید شرح وظایف دستگاه ها در این خصوص مشخص شود.

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت در معرفی اولویت های موضوعی کمیسیون سلامت و بهداشت عنوان داشت: با توجه به سیاست دوم ابلاغی جمعیت توسط مقام معظم رهبری و همچنین سیاست های کلان خانواده یکی از مهمترین مسائل حوزه جوانان ازدواج است و وزارت ورزش و جوانان با اختیارات بین بخشی خود باید توجه بیشتری به تسهیلگری این موضوع داشته باشد.

او سبک زندگی سالم را به عنوان یکی دیگر از اولویت های حوزه جوانان معرفی کرد و افزود: چاقی، اضافه وزن، مصرف دخانیت و مسائلی از این دست نه تنها در کمیسیون های تخصصی که باید در سطوح بالاتر و حتی شورای عالی جوانان مطرح و مصوباتی داشته باشد.

دکتر اردلان اولویت دیگر در حوزه جوانان را گسترش فرهنگ سلامت دانست و عنوان داشت: باید تدبیری اندیشید که جوانان را برای رجوع به پایگاه های سلامت بهداشت و مراکز سلامت در سطح کشور تشویق کنیم و از این طریق آگاهی های لازم در زمینه بهداشت و سلامت را در اختیار جوانان قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha