کد خبر: کمک-5-میلیارد-ریالی-آموزش-و-پرورش-استان
۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش استان در سال 95 بیش از 5 میلیارد ریال از محل صندوق حوادث به بیماران صعب العلاج فرهنگی کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت، محمد محسن بیگی در ویژه  برنامه تلویزیونی جشن گلریزان با عنوان ماه عاشقی از آموزش و پرورش به عنوان تاثیرگذارترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی هر اندازه در آموزش و پرورش هزینه شود هزینه های بعدی و آسیب ها به حداقل می رسد.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد زندانیان در استان زیر دیپلم هستند اظهاركرد: بین ارتکاب جرم  و میزان آگاهی افراد رابطه معکوسی وجود دارد، یعنی هرچه میزان علم، دانش و آگاهی افراد جامعه کمتر باشد میزان جرم و تخلف درآن زیاد است.

محسن بیگی از راه اندازی مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی کرمان خبرداد و افزود: سواد آموزی به زندانیان و سربازان بی سواد در اولویت برنامه های سواد آموزی آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر فرهنگ سازی قدرت تحمل نظر مخالف، احترام به حقوق دیگران، دفاع از حقوق خود، احترام به قانون و افراد بزرگ تر در بین دانش آموزان تاکیدکرد.

محمد محسن بیگی به تعامل موثر و هم افزایی دستگاه های مرتبط فرهنگی از قبیل دادگستری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و .... با آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

وی گفت: بر اساس بررسی ها مشخص شد در زندان های استان حتی یک فرهنگی هم به علت جرایم غیر عمد در زندان نیست و خوشبختانه در استان در بین فرهنگیان کمترین جرایم را داریم.

محسن بیگی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در حوزه کمک به افراد بی بضاعت اقدامات موثری را انجام داده است خاطر نشان کرد: در سال 95 بیش از یک میلیارد و500 میلیون تومان در راستای کمک به بیماران فرهنگی صعب العلاج، هزینه پوشاک،  لوازم التحریر و کتاب های درسی دانش آموزان بی بضاعت در استان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی و پرورش اندیشه افراد جامعه توسط معلمان به عنوان ایثارگر ترین افراد جامعه بزرگترین انفاق و کار خیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha