کد خبر: کمک-1000-میلیارد-تومانی-خیرین-به-حوزه-سلام
۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از خیرین حوزه سلامت، ماه مبارک رمضان را ماه زیبای خداوند، بهار قرآن و ماه رحمت خواند و گفت: بهترین ایام هر انسان در این ماه است و باید قدر آن را بدانیم.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در ضیافت افطاری خیرین حوزه سلامت با بیان این که دل خیرین با مهربانی و محبت گره خورده است، گفت: چنین محفل هایی فرصتی است تا از مشکلات و گرفتاری های یکدیگر آگاهی پیدا کنیم.

 

وزیر بهداشت مشکلات موجود حوزه سلامت را ناشی از کم تدبیری و کم دانشی های گذشته دانست و گفت: در دعای افتتاح که در شب های ماه رمضان می خوانیم، از خدا می خواهیم که دولت کریمه ای داشته باشیم و فکر می کردیم که نباید در جمهوری و نظام اسلامی، چهره محرومیت وجود داشته باشد اما هنوز شاهد آن هستیم و نمی توان آن را کتمان کرد.

 

دکتر هاشمی گفت:  در اوایل انقلاب اسلامی، قدم های موثر زیادی برای محرومیت زدایی برداشته شد و لازم است این مسیر تداوم یابد.

 

دکتر هاشمی از خدا خواست تا تعداد خیرین را برای کمک به مشکلات حوزه سلامت مردم، افزایش دهد و افزود: امیدوارم خدا به افراد دارای تمکن مالی، توفیق کمک و دستگیری از نیازمندان و دردمندان را بدهد زیرا مشارکت در حوزه سلامت بسیار اثرگذار و با ارزش است و پاداش نیکویی به دنبال دارد.

 

وزیر بهداشت با اشاره به کمک 1000 میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: سامانه یاس 190(yas190.ir) طراحی شده و همه افراد برای کمک به توسعه زیرساخت ها و تقویت امکانات حوزه سلامت می توانند به آن مراجعه کنند.

 

وزیر بهداشت گفت: مرحوم آیت الله بهجت همواره می گفتند رقم صدقه مهم نیست بلکه توالی آن مهم است و امیدوارم که خیرات به ویژه در این ماه مبارک، مورد قبول درگاه الهی باشد اما باید توجه داشت که کمک و مشارکت در امور خیر، صرفا کمک مالی نیست.

 

وزیر بهداشت با بیان این که خیرین می توانند برای کمک به حل مشکلات سلامت روان مردم نیز وارد شوند، گفت:  فقط سرطان، خانواده ها را از پا در نمی آورد بلکه اعتیاد بدتر از آن است زیرا حداقل 5 تا 6 میلیون نفر درگیر آن هستند و خانواده های زیادی را گرفتار می کند.

 

وزیر بهداشت اظهار داشت: فقر و بیکاری نیز مشکلات موجود کشور هستند و طبق گزارش ها، در یک نقطه از مناطق محروم کشور، 1 نفر باید کار کند و نان آور 11 نفر دیگر باشد و اگر برای آن یک نفر نیز بیماری یا تصادفی پیش آید، وضعیت دشوار می شود و ممکن است به آسیب های اجتماعی منجر شود که زیبنده کشور نیست.

 

دکتر هاشمی تاکید کرد: برای کمک به مردم دردمند  باید بی ریا به مردم کمک کرد.

 

وزیر بهداشت به وجود موانع زیاد برای مشارکت خیرین در امور خیریه اشاره کرد و گفت: نباید اسیر وسوسه های شیطان شد که مسئولان گذشته اقداماتی انجام نداده اند پس چرا ما انجام دهیم از شما می خواهم که اسیر این افکار نشوید و از فرصتی که خدا برای شما فراهم کرده، نهایت بهره را ببرید.

 

دکتر هاشمی اظهار داشت: در دو سه دهه اخیر، حوزه بهداشت گرفتاری های زیادی داشته و مظلوم واقع شده زیرا توقع از ما زیاد است و بخشی از وعده های ما نیز محقق نشده است اما همکاران ما در سراسر کشور اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده اند.

 

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان کشور جسارت بیشتری پیدا کنند و به مردم فکر کنند زیرا دغدغه اصلی امام خمینی(ره) نیز مردم بود .

 

 

دکتر هاشمی دو مشکل عمده کشور را نبود اخلاص و وجود لجبازی عنوان کرد و افزود: این دو مشکل باعث گرفتاری مردم نیز شده اما مسئولان کشور باید به مشکلات مردم فکر کنند و مقام معظم رهبری نیز این دو دغدغه را دارند و مسئولان باید به آن توجه کنند.

 

 

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که در این شبهای مبارک،  خداوند از خون های شهدا مراقبت کند و حافظ انقلاب و مردم باشد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم، جمعی از خیرین سلامت کشور، نسخه ای نفیس از قرآن کریم به وزیر بهداشت اهدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha