کد خبر: کمپین-اهدای-خون،-فرصتی-برای-جوانان-جهت
۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

مدیرعامل سازمان انتقال خون  هدف ار راه اندازی پویش اجتماعی "اهدای خون از روز جهانی تا روز ملی اهدای خون" را ایجاد بستر مشارکت جوانان برای حضور در برنامه های ترویجی اهدای خون عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر علی اکبر پورفتح اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون در گفت و گو با بخش خبری شبکه خبرگفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه 108 میلیون خون در سراسر جهان اهدا می شود که از این رقم 2 میلیون و یکصد هزار واحد را هموطنان ما در کشورمان خون اهدا می کنند.

وی افزود: بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت که در آستانه روز جهانی اهداکنندگان خون این آمار ارایه شده است، متوسط شاخص اهدای خون در کشورهای پیشرفته 36 واحد به ازای 1000 نفر جمعیت است. در کشورهای با رشد متوسط این رقم به 11 واحد می رسد و در حالی که ایران در این دسته از کشورها قرار دارد، شاخص اهدای خون ما 27 واحد به ازای 1000 نفر است که آمار ما نزدیک کشورهای پیشرفته است.

وی درخصوص پویش اجتماعی" اهدای خون از روز جهانی تا روز ملی اهدای خون" گفت: کمپینی که سازمان از روز جهانی اهداکنندگان خون تا روز ملی اهدای خون راه اندازی کرده است، بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت با عنوان "خون ما را به هم پیوند می دهد" و "با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم" پایه ریزی شده است. وی با بیان این که هدف کمپین استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و به کارگیری و همراهی جوانان در اهدای خون است؛ افزود: دلیلش هم این است که واقعه سالمندی در جهان اتفاق می افتد و در سالمندی مصرف خون به شدت افزایش پیدا می‌کند، به طوری که براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در حدود 65 درصد از خون به مصرف افراد بالای 65 سال می رسد و این در حالی است که آمار اهداکنندگان نیز کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون درباره انگیزه سازمان از راه اندازی این پویش اجتماعی گفت:ما قصد داریم با راه اندازی کمپین این فرصت را برای جوانان عزیز کشورمان فراهم کنیم تا با اهدای خون در این زمان از روز جهانی اهداکنندگان خون تا روز ملی اهدای خون، از خود در حین اهدای خون عکس بگیرند و با اشتراک این عکس ها در شبکه های اجتماعی و مجازی فضای مشارکت را در حوزه اهدای خون به تصویر بکشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha