کد خبر: کمترین-توجه-به-آسیب-های-اجتماعی-شدهدول
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: که آسیب های اجتماعی موضوعی است که کمترین توجه به آن صورت گرفته و موضوع جوان ها و آسیب هایش همچنان با قوت خود، باقی است. دولت آینده به اندازه کوه معضلات و آسیب های اجتماعی روبرو است و باید فکری برای آن کنند.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزای سلامت درباره انتظارات از دولت آینده درباره کاهش آسیب های اجتماعی با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش مفاسد و آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: مهم ترین موضوع ما متاسفانه، آسیب های اجتماعی است.

محجوب با بیان این که آسیب های اجتماعی موضوعی است که کمترین توجه به آن صورت گرفته است، تصریح کرد: جامعه، اقشار، آینده ما و حاکمیت ما در معرض تهدید آسیب های اجتماعی است. ما را دشمن خارجی شکست نخواهد داد ولی آسیب های اجتماعی کمر ما را خم و به زمین خواهد زد.

نماینده مردم تهران در ملجس با اشاره به اقداماتی که باید انجام بگیرد، گفت: اقداماتی که باید انجام شود، اصولا شامل یک سلسله متفاوت و متعدد  است. یعنی ما اگر بخواهیم به یک رفتار اکتفا کنیم، کافی نیست. آُسیب های اجتماعی متنوع  و حتی متکثر هستند. به عنوان مثال موضوع سالخوردگی یکی از آسیب های اجتماعی آینده ما است که شاید پرهزینه ترین و دشوارترین آنها باشد.

وی به بحث جوان ها اشاره کرد و یادآور شد: موضوع جوان ها و آسیب هایش همچنان با قوت خود، باقی است. اعتیاد یکی از پدیده های عارض جوانی است که در میانسالی و سالخوردگی هم دیده می شود و یک معضل ریشه دار اجتماعی شده است.

محجوب با اشاره به این که بحث مهاجرت، یادآور شد: مهاجرت اساس بسیاری از گرفتاری است، در حال تقویت است، در حالی که باید تضعیف شود تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کنند. حاشینه نشینی که اساس آن، مهاجرت است کانون های خطرخیز و آسیب پذیر را می سازد. بنابراین یک زنجیره ای از مشکلات و آسیب ها وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت آینده به اندازه کوه معضلات و آسیب های اجتماعی روبرو است و باید فکری برای آن کنند. فکر این است که راه مشخص ما، کوچک کردن آسیب ها از مشکلات بزرگ است. مهاجرت جدی ترین پدیده است و حاشیه نشینی بعد از آن واقع و بعد از آن سالمندی واقع شده است.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha