کد خبر: کمبود-30درصدی-مراکز-رادیوتراپی-تعداد-نا
۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۵

رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی کشور از کمبود 25درصدی متخصصین کلینیکال آنکولوژِی و همچنین کمبود 30درصدی تعداد مراکز رادیوتراپی در کشورمان خبر داد.

 

دکتر محمدرضا قوام نصیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: تعداد متخصصین کلینیکال آنکولوژی کشورمان نزدیک به 260 نفر است و البته این تعداد بر حسب نُرم بین المللی و مراکز پیشرفته دنیا هنوز تکمیل نشده و کمبود داریم بنابراین تعداد همکاران باید 20 تا 25درصد افزایش یابد.

وی تأکید کرد: از طرفی دیگر تعداد دستگاه های رادیوتراپی و مراکز ما هم کم است به گونه ای که حدود 30درصد کاهش مراکز داریم که در راستای برطرف سازی این مشکل باید تمهیداتی جدی اندیشیده شود.

متخصص کلینیکال آنکولوژی خاطرنشان کرد: متأسفانه هزینه های درمان سرطان با دستگاه های جدید در مقایسه  با دستگاه های قدیمی که انجام می شد به نسبت بالا است اما خوشبختانه این امر در سازمان های بیمه گر دیده شده حال آن که به ویژه در بسته سلامت پیگیر آن بوده اند و  بسیار هم موفقیت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: این هزینه ها در بیمه های نیروهای مسلح در بسیاری از موارد می تواند رایگان باشد که البته این گونه هم است، بیمه تأمین اجتماعی هم در اکثر مواقع حدود 10 تا15 درصد پوشش دهی می کند.

قوام نصیری با ابراز امیدواری بیان داشت: اما خوشبختانه هزینه های تمام تکنیک ها و درمان های رادیوتراپی در سازمان های بیمه گر دیده شده و به خوبی هم اعمال می شوند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha