کد خبر: کمبود-حداقل-1000-تخت-بیمارستانی-در-استان-م
۳ آبان ۱۳۹۵، ۹:۰۳

وزیر بهداشت که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در سی و دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی، به شهرستان ساوه سفر کرده است، از مرکز جامع خدمات سلامت جوادالائمه شهرک علوی در حاشیه شهر ساوه که پروژه های مسکن های مهر در این منطقه واقع است، بازدید کرد.

 

به گزارش خببرگزاري  سلامت دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه این بازدید با اشاره به ساخت مسکن مهر در کشور، اظهار داشت: در سالهای گذشته که این طرح اجرا می شد، خدمات و به ویژه خدمات حوزه سلامت در کنار اجرای این طرح دیده نشده بود و در حال حاضر باید این خدمات را ایجاد کنیم.

 

وزیر بهداشت گفت: در صورتی که طرح مسکن مهر دارای پیوست سلامت بود امروز شاهد وجود مراکز بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات بهداشتی در کنار مسکن مهر بودیم و این طرح نیمه تمام ماند  در حالیکه اگر قرار بود بطور کامل اجرا شود باید به ارایه خدمات حوزه سلامت برای ساکنان این مناطق توجه می شد.

 

دکتر هاشمی  افزود: در شهرستان ساوه، خیرین سلامت پیش قدم شده و اقدام به ساخت مرکز جامع خدمات سلامت در کنار این طرح کرده اند که از آنها سپاسگزاری می کنم اما باید در بودجه سنواتی به ارائه تمامی خدمات به ساکنین این مناطق توجه شود.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت در تلاش است تا به مردم ساکن در مسکن مهر نهایت کمک را بکند و اگر از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، به خدمات سلامت توجه می شد، وضعیت بهتر بود اما در حال حاضر که با کمبود امکانات خدماتی مواجه  هستیم ،  وظیفه ما است که برای مردم خدمات را فراهم کنیم.

 

دکتر هاشمی با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در استان مرکزی به ویژه در مرکز این استان، خاطرنشان کرد: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک که سالها پیش باید به بهره برداری می رسید با کمبود منابع روبرو بوده است و نهایت تلاش خود را کردیم که این بیمارستان تا پایان دولت به بهره برداری برسد ولی تا پایان سال 96 نمی توان به اتمام این پروژه امیدوار بود.

وزیر بهداشت در ادامه یادآور شد: در صورت بهره برداری از بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، هنوز هم بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در این استان کمبود داریم و اطمینان دارم که مسئولان استانی و محلی با تغییر کاربری  و استفاده از املاک وزارت بهداشت به  ارتقای خدمات بهداشتی درمانی در این استان کمک خواهند کرد. 

 

دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد با متقاعد کردن سرمایه گذاران خارجی، شاهد راه اندازی یک هزار تخت بیمارستانی در استان مرکزی باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه و  در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید، مردم کی می توانند دستاوردهای سفر شما را لمس کنند، گفت: من در این سفر هیچ قول و وعده ای نداده ام و مردم آنچه را که لمس می کنند در قالب اجرای طرح تحول سلامت بوده است زیرا علاوه بر بیمه شدن افراد فاقد پوشش بیمه و کاهش هزینه های درمانی، تجهیزات و فضاهای بیمارستانی نیز نوسازی و بازسازی شده اند.

وزیر بهداشت گفت: امکانات و داشته های ما در حد مورد انتظار مردم نیست و از این بابت از مردم عذرخواهی می کنم اما شرایط حوزه سلامت در مقایسه با دو سه سال گذشته تفاوت بسیار زیادی کرده  و البته با نقطه ای که حق مردم و آرزوی ما است، فاصله داریم.

دکتر هاشمی افزود:  این باور برای  ما مهم است که مردم فکر می کنند ما نهایت تلاش خود را برای ارایه خدمات به آنها می کنیم و  سپاسگزار مردم هستیم که شرایط ویژه دولت را درک می کنند.

دکتر هاشمی در پایان یادآور شد: تا پایان دولت و تا روزی که هستیم، قول می دهیم نهایت تلاش خود را به کار بندیم و امیدواریم که شرایط خزانه بهبود یابد تا بتوانیم قدم های موثر و ماندگارتری را برداریم.

گفتنی است بر اساس سرشماری انجام شده توسط معاونت بهداشت، در شهرک علوی ساوه 12 هزار نفر زندگی می کنند که 3 مراقب سلامت، پزشک، دندانپزشک، کارشناس سلامت روان، تغذیه و خدمات تزریقات و پانسمان و آموزش به مردم منطقه ارائه می شود.

یکی از نکات جالب در بازدید دکتر هاشمی از این مرکز، برگزاری کلاس آموزش بهداشت بود و وزیر بهداشت برای لحظاتی در کلاس آموزش بهداشت رابطین سلامت این مرکز حضور یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha