کد خبر: کلینیک-مغز-و-شناخت-مدلی-برای-مراکز-خدم
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی گفت: هدف از ایجاد کلینیک مغز و شناخت تدوین خطوط راهنما و پروتکل‌های مداخلات شناختی و ارائه مدلی برای مراکز خدمات شناختی است.

به گزارش خبرگزاري سلامت کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی تاسیس کلینیک مغز و شناخت را حرکتی برای ارائه خدمات بازتوانی و توانبخشی شناختی به افراد دانست و اظهار کرد: هدف از ایجاد کلینیک مغز و شناخت، که توسط پژوهشکده علوم شناختی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران تاسیس شده است تدوین خطوط راهنما و پروتکل‌های مداخلات شناختی  و ارائه مدلی برای مراکز خدمات شناختی است تا با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور توسعه یابد.

همچنین پیمان ابهریان رئیس کلینیک توضیحاتی درباره اهداف کلینک و حوزه های خدمات آن ارائه کرد و سپس یکی از همکاران کلینیک نمونه ای از تحقیقات انجام گرفته در زمینه اختلالات شناحتی و روش‌های شناختی برای معالجه آنها را توضیح داد. توضیح درباره اختلال شناختی آلزایمر توضیحاتی نیز از دیگر بخش های این نشست بود.

در ادامه نیز جمشید کرمانچی مسئول برنامه توسعه کلینیک های ویژه دربرنامه طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت و درمان نیز در باب ضرورت تدوین پروتکلهای شناختی در کشور و ارائه مدلی برای کلینیک های مغز و شناخت و خدماتی که شبکه بهداشت کشور می تواند در این زمینه ارائه دهد بیاناتی را ابراز داشت و در پایان  محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت و مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نیز با اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای ارایه کمک های کوتاه مدت، تاکید کرد که هدف اصلی کلینیک مغز و شناخت مدل سازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha